פיגוע דקירה בחדרה, ב-4 זירות שונות: מד"א פינה היום (רביעי) לבית החולים הלל יפה בעיר שבעה פצועים מדקירות, שאותרו במספר זירות שונות בחדרה. לפי בית החולים, מצב שניים מהפצועים אנוש וקשה, ארבעה פצועים במצב בינוני ואחד במצב קל.
במשטרה עדכנו רשמית כי מדובר בפיגוע, לאחר שתחילה סברו כי לא מדובר באירוע על רקע לאומני. לפי הודעת המשטרה, "מדובר על ארבע זירות שונות בהן אותרו שישה פצועי דקירה. על-פי החשד, מהמקום נמלט חשוד על אופנוע ולפני זמן קצר השוטרים איתרו את החשוד ונטרלו אותו בירי". המחבל, אחמד ג׳בארין (36) ערבי-ישראלי מאום אל-פחם, נוטרל ברחוב מרכזי בעיר - הרברט סמואל.
תיעוד מנטרול המחבל בזירת הפיגוע בחדרה

1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחדרה
זירת הפיגוע בחדרה
זירת הפיגוע בחדרה
(צילום: דוברות מד"א)
הדקירות כאמור התרחשו במספר זירות בעיר, ככל הנראה ארבע. באירוע הדקירה הראשון עליו דיווחו במד"א מסרו כי ישנם שני פצועים. לאחר זמן קצר דווח על פצוע נוסף, ואז נמסר כי בזירה נוספת, ברחוב הרצל בעיר, נמצאו שני פצועים נוספים. בהמשך דווח על פצוע שישי במספר - ולאחר מכן גם על השביעי.
הדוקר ניסה להימלט תחילה מהמקום על אופנוע, אך לבסוף נתפס על-ידי כוחות משטרה גדולים שהגיעו לאזור. אזרחים היו אלה שכיוונו עליו נשקים וביקשו ממנו לשכב, ולאחר שלא נענה לבקשתם, בעודו חובש קסדה, הוא נורה ברגלו ונוטרל.
המפכ"ל, רב-ניצב דני לוי, עושה את דרכו לזירת הפיגוע. מחשש להימצאות סייענים בעיר, הכניסות והיציאות מחדרה נחסמו לזמן מה. ראש העיר ניר בן חיים הנחה את צוותי הביטחון והשיטור העירוני של העירייה לתגבר את הסיורים ברחבי חדרה ולחבור לכוחות הביטחון הפועלים בעיר. עד סיום האירוע התלמידים לא שוחררו מהגנים ומבתי הספר.
אינפוגרפיקה מסלול מפה פיגוע דקירה חדרה
בבית החולים מעדכנים על מצב הפצועים
(צילום: דוברות ביה"ח הלל יפה)

הדיווח הראשוני במוקד 101 של מד"א התקבל בשעה 11:25 על פצועים מדקירה בחדרה. סביב השעה 12:00 דווח על זירה נוספת, ומד"א עדכן כי חובשים ופרמדיקים מטפלים במקום בשני פצועים נוספים. כל ששת הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה.
חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א ויקי קלי סיפר כי "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".
מדי שנה בתקופת החגים הכוננות לפיגועים גבוהה, אך השנה בצל המלחמה במערכת הביטחון מצויים בכוננות שיא, גם בצל ציון השנה לטבח 7 באוקטובר שחל שלשום. גופי הביטחון זיהו "נכונות לבצע פיגועים" סביב התאריך הזה, וסימנו כתאריך נפיץ גם את יום חג שמחת תורה, המציין גם הוא את תחילת מתקפת חמאס בתאריכה העברי.
בעקבות הפיגוע בחדרה, קו הסיוע של עמותת נט"ל המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה מטרור ומלחמה תוגבר וזמין 24/7. לתמיכה וסיוע נפשי חייגו: 3362*.