כעשרה חודשים אחרי שאביגיל עידן בת ה-4 שוחררה משבי חמאס, לאחר שנחטפה על ידי ארגון הטרור לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, דודתה ליז הירש נפתלי סיפרה ל"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני פרטים חדשים על ההתמודדות של הילדה בחודשים שעברו מאז ועל הסתגלותה לחיים שאחרי רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
אביגיל עידן וקרובת משפחתה לאחר השחרור
אביגיל עידן וקרובת משפחתה לאחר השחרור
אביגיל עידן
(צילום: דוברות שניידר)
"אביגיל ואחיה מתגוררים כעת עם משפחתם המורחבת במרכז הארץ, שם היא מוקפת בחום ואהבה ולומדת בגן עם חברים חדשים", סיפרה הירש נפתלי. "בין אם היא מציירת, רוקדת עם חברותיה או משחקת על החוף - היא מלאת אנרגיה".
לדבריה, "רוב הזמן אביגיל נראית ומתנהגת כמו כל ילדה בת 4 נורמלית ומאושרת. כשלקחנו אותה לדיסנילנד בקליפורניה, היא כל כך אהבה את הנסיעה ב'מכוניות' עד כדי כך שעלינו עליהן פעמיים ברציפות, כשנסענו דרך דגם חלומי של מדבר אריזונה במכונית מזויפת עם גג נפתח. אבל במתקן של 'שודדי הקאריביים' יכולתי לראות שאביגיל עדיין רגישה לחושך, לרעשים חזקים ולגירויים אחרים שעלולים להזכיר לה את תקופת השבי".
"אביגיל יודעת שהיא הייתה חטופה בעזה וזוכרת מה שחוותה. אחרי אחת האזעקות שהיא חוותה לאחרונה היא שאלה אם המחבלים ימצאו אותה בממ"ד", סיפרה דודתה של אביגיל. עוד היא סיפרה על תקופתה בשבי: "למשך תקופה מסוימת היא הוחזקה בחדר השינה של ילדה עזתית בת 3, שבו הייתה תפאורה מ'פרוזן' של דיסני. חשבתי על זה כשצה"ל פרסם תמונות של המנהרה בעזה שבה חמאס רצח שישה חטופים, כשהכניסה אליה הייתה בחדר משחקים של ילדים, והקירות היו מעוטרים בציורים של מיקי מאוס ושלגיה".
3 צפייה בגלריה
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
3 צפייה בגלריה
אביגיל עידן ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
אביגיל עידן ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
אביגיל וביידן, בפגישתם באפריל
(מתוך טוויטר)
על האפשרות לעסקת חטופים נוספת אמרה: "העסקה ששחררה את אביגיל היא הוכחה לכך שאפשר להציל משהו מלא תקווה מהאימה הזו. אביגיל היא עדות חיה למה שעדיין אפשרי ולמה גם אם הסיכויים לעסקה נוספת קלושים - לא ניתן להתעלם מהם. הזמן הולך ואוזל. אביגיל ושאר הילדים ששוחררו הם סמלים של חוסן ותקווה לעתיד".
הוריה של אביגיל, צלם ynet רועי עידן ואשתו סמדר, נרצחו על-ידי מחבלי החמאס בכפר עזה בטבח 7 באוקטובר. שני אחיה הגדולים של אביגיל, מיכאל (9) ועמליה (6), התחבאו בארון בביתם וניצלו. לוחמי יחידת הקומנדו יהל"ם חילצו אותם מהמקום, בעוד אביגיל נחטפה לרצועת עזה יחד עם השכנים, משפחת ברודץ'. אביה של אביגיל עוד הספיק באותו בוקר לתעד את הרחפנים שבהם השתמשו המחבלים ברגעיה הראשונים של מתקפת הטרור.
לאביגיל אזרחות אמריקנית, ולפני כחצי שנה היא אף נפגשה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. מאז תחילת המלחמה התייחס ביידן כמה פעמים לאביגיל ובירך על חזרתה. "אביגיל חופשייה, והיא בישראל עכשיו", הכריז כשהיא שוחררה מהשבי. "תודה לאל שהיא בבית. הלוואי שהייתי שם כדי להחזיק אותה".