האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל, ואתמול (שישי) נורה למוות אחמד נג'אר, בן 21 מנצרת, בעיר מגוריו. הוא נפצע תחילה קשה ופונה לבית החולים האנגלי בנצרת, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה, והחלה בסריקות לאיתור החשודים בירי.
1 צפייה בגלריה
 אחמד נג'אר
 אחמד נג'אר
אחמד נג'אר נורה למוות בנצרת, המשטרה פתחה בחקירה
המשטרה מסרה כי הרקע לאירוע הוא פלילי, וכי מלבד נג'אר נפצעו מהירי שני בני אדם באורח בינוני וקל. הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 19:19. צוותי מד"א הוזעקו למקום, העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים האנגלי בנצרת, שם כאמור נקבע מותו של אחד מהם.
חובש בכיר במד"א רביע חורי סיפר כי "הגענו למקום וראינו שני פצועים שוכבים כשאחד מהם מעורפל הכרה והשני בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבם קשה ובינוני".
האלימות בחברה הערבית עלתה מדרגה באופן הפעולה. כך למשל, מוראד ג'ובראן, בן 27 מג'סר א-זרקא, נורה למוות לפני כשבוע וחצי ביישוב מגוריו - לאחר "תרגיל הטעיה" שבוצע. בזמן שבילה במסיבה, רימון נזרק סמוך לביתו. ג'ובראן ניגש למקום כדי לראות מה קרה - ואז הגיעו חמושים וירו בו למוות. תושבי המקום סיפרו כי "בני משפחתו ותושבים נוספים הגיעו לעזור לו - וזרקו לעברם אבנים כדי שלא יצילו את חייו".
בחברה הערבית ישנם כמה סכסוכים שגבו את חייהם של קורבנות רבים לאורך השנים האחרונות. אחד מהם הוא בין משפחת סואעד משפרעם למשפחת חלאדי מחוואלד. תוך שנה וחצי נרצחו בעקבות סכסוך זה 15 בני אדם, שניים מהם, סעיד סואעד (73) ואחיינו מוחמד סואעד (59), נורו למוות לפני כשבועיים בקריית אתא. מעגל דמים נוסף נמשך גם בסכסוך בין ארגוני הפשיעה אבו לטיף ונעימי חרירי, שבו נרצחו תוך שנה וחצי 16 קורבנות - והוא עדיין רחוק מלהגיע לסיומו.
לאחרונה כינס מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי דיון פשיעה מיוחד, שמטרתו הגברת האכיפה נגד מחוללי פשיעה מרכזיים - בדגש על הטיפול בפשיעה ברחוב הערבי. בדיון נכחו מפקדי המרחבים והתחנות וקציני החקירות והמודיעין מכלל המרחבים במחוז חוף.
הדיון עסק בהעמקת שיתוף הפעולה בין היחידות המטפלות באירועי הפשיעה ופרקליטות חיפה, במטרה שזו תוביל להגשת יותר כתבי אישום נגד מחוללי הפשיעה והרחקתם מהמרחב הציבורי לבתי הסוהר לתקופות ארוכות. מפקד המחוז הנחה את המפקדים להפעיל את כל האמצעים הקיימים על מנת לפעול נגד מחוללי פשיעה.