"זה הזוי וכואב. אנחנו לא יודעים כלום, אין ממצאים, רק שהוא לא בין החיים". כך אמרה היום (שלישי) אסתר בוכשטב, אימו של יגב בוכשטב (35) שנהרג בשבי החמאס - וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. "יש בי כעס, אבל אני לא רוצה לדבר עליו כרגע. אני מאוכזבת מהמדינה, אני מאוכזבת מזה שהעסקה לא הייתה בזמן, שלא הצילו את הבן שלי ואת החטופים האחרים. היה אסור לעצור את העסקה הראשונה. ההפקרה קרתה ב-7 באוקטובר ב-6:29, והיא לא נגמרה מאז".
3 צפייה בגלריה
בוכשטב יגב
בוכשטב יגב
בוכשטב יגב
טקס הפרידה מיגב ייערך מחר בקיבוץ להב. האם סיפרה על בנה, שלדבריה היה אדם רגיש שדאג לסובבים אותו. "הוא הבן הבכור שלי. הוא ראה את העולם בצורה מיוחדת - לא הייתה בו שיפוטיות, הוא ראה את האנשים השקופים. הוא היה יוצא להפגין למען פליטים, קשי יום, כל מה שהיה קשור במיעוט שחווה פגיעה מהממסד", ציינה.
היא הוסיפה: "הוא היה מוזיקאי, כשהיה צעיר הוא ניגן הרבה, התגלה כמוכשר מאוד מוזיקלית וניגן על כל כלי שהיה. לצד הכישרון שלו הוא היה מאוד צנוע, לא עף על עצמו. הוא היה אוטודידקט, לא היה בבית ספר. אחרי הצבא הוא למד בפלוטו סאונד והגברה, התעסק בזה, התעסק במוזיקה כל הזמן. הוא היה בקשר עם רימון מאז שהם היו צעירים, הם ניגנו יחד בלהקה בתיכון, אבל הקשר הרומנטי ביניהם פרץ לפני שלוש שנים, כמעט ארבע. כל אחד מהם הגיע לבית המשותף עם כלב משלו, והם אימצו עוד שניים".
3 צפייה בגלריה
נופר (מימין) ואסתר בוכשטב, אחות ואמא של יגב שחטוף בעזה - משפחות ומכרים של חטופים חוסמים את כביש הגישה לקריה
נופר (מימין) ואסתר בוכשטב, אחות ואמא של יגב שחטוף בעזה - משפחות ומכרים של חטופים חוסמים את כביש הגישה לקריה
האחות נופר והאם אסתר בוכשטב. "מאוכזבת מהמדינה"
(צילום: סיון חילאי)
האם סיפרה בכאב על הגעגוע הקשה מנשוא. "אני מאוד מתגעגעת אליו, קשה לי להאמין שאני מדברת עליו בלשון עבר. כל הזמן חשבתי שהגעגוע זה משהו שייגמר כשהוא יחזור, עכשיו אני מבינה שהגעגוע זה כל החיים. אני מתגעגעת למפגשים הקטנים בקיבוץ, שהוא מטייל עם הכלבים ונכנס להגיד שלום, לטעום משהו שבישלתי, לספר על משהו שקרא", אמרה.
היא הבהירה: "גם עכשיו אני אומרת שצריך לעשות עסקה כדי להחזיר את מי שחי ואת מי שלא. לא שיניתי את דעותיי, צריך לעשות עסקה כדי להחזיר את החיים כמה שיותר מהר, הנשים, הקשישים, הילדים. שיחזירו את מי שאפשר כמה שיותר מהר, וגם את הנרצחים לקבורה. צר לי על זה שהבן שלי ביניהם".
היא הוסיפה: "הייתי לפני שבועיים בנירים בבית, נכנסתי לממ"ד לקחת משהו ופתאום חזרה לי התחושה הזאת שאני בחדר, כלואה, ומרגישה מופקרת. שלאף אחד לא אכפת, לא סופרים אותי, לא רואים אותי. רק המשפחה והחברים דואגים לי, האזרחים. יגב מ-7 באוקטובר באותו המצב, בתחושה שהוא מופקר. רימון סיפרה לנו שהוא ידע שאנחנו דואגים לו, שאנחנו נלחמים עליו. לצערי לא הצלחנו".
לדבריה, "המדינה צריכה לדאוג לחטופים, לא למפגנים ראוותניים. כדי לשקם את המדינה צריך להחזיר אותם, הכול צריך להיות סביב זה - לא שום נסיעות החוצה. הנסיעה של ראש הממשלה קשה לי, החטופים אינם במקום הראשון. לא התייחסו לנרצחים כשטסו אתמול, והם ידעו על זה לפני שטסו. קשה לי עם זה, זאת אכזבה ערכית. מרגיש כמו נטישת הערכים".
3 צפייה בגלריה
אלכס דנציג נמצא בשבי חמאס
אלכס דנציג נמצא בשבי חמאס
נהרג בשבי חמאס. אלכס דנציג
(באדיבות המשפחה)
כאמור, צה"ל הודיע אתמול על מותו של יגב בוכשטב ואלכס דנציג (76), ומסר כי הם נהרגו לפני כמה חודשים ברצועת עזה וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. ההחלטה התקבלה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל לאחרונה, ואושרה הלילה בוועדה מיוחדת.
הם נהרגו בחאן יונס בזמן שצה"ל פעל בעיר, ונסיבות מותם מצויות בבדיקה בצה"ל, לפני שיימסרו למשפחות, לקהילות ולציבור. חמאס, נציין, הודיע על מותו של יגב ב-23 במרץ ועל מותו של דנציג ב-9 במרץ. בצה"ל מבהירים שאין קשר בין מועד הפשיטה החוזרת שהחלה הבוקר בחאן יונס, למועד ההודעה שנבע מעיתוי ההחלטה על-ידי הרב הראשי לישראל הלילה.