פוענח רצח יעקב כהן בנווה שאנן
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה הודיעה היום (ה') כי פענחה את רצח יעקב כהן (61) בביתו בשכונת נווה שאנן שבדרום תל אביב בחודש שעבר. בתיעוד ממצלמת אבטחה שפרסמה המשטרה נראה החשוד ברצח, תושב חולון (19), עולה בחדר המדרגות בבניין שבו התגורר המנוח לפני הרצח, ואחר כך יוצא החוצה.
היום הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד החשוד לבית משפט השלום בתל אביב. בתום הדיון האריך בית המשפט את מעצרו בפעם החמישית, בחמישה ימים נוספים. בשבוע הבא צפויה הפרקליטות להגיש נגד החשוד כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות.
2 צפייה בגלריה
פוענח רצח יעקב כהן בנווה שאנן
פוענח רצח יעקב כהן בנווה שאנן
החשוד בחדר המדרגות ביום הרצח. מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים
(צילום: דוברות המשטרה)
הרצח התגלה לאחר שבמשטרה התקבל דיווח ממקום עבודתו של כהן כי הוא נעדר. שוטרי מרחב יפתח, שפענחו את הרצח, הגיעו אל הדירה, פרצו פנימה בסיוע כבאים ומצאו את גופתו ועליה סימני דקירה רבים. הממצאים בזירה הצביעו על סימני מאבק.
שעות ספורות לאחר פתיחת החקירה הצליחו החוקרים לזהות את החשוד במעשה, צעיר שהייתה לו הכרות מוקדמת עם המנוח. במנוסתו השליך החשוד את הטלפון הנייד שלו לבור בצפון הארץ, וכך עלו החוקרים על עקבותיו. הם פשטו על מלונית ברמת הגולן שבה הסתתר החשוד ועצרו אותו.
2 צפייה בגלריה
החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפט
(צילום: טל שחר)
בחקירתו הודה החשוד ברצח, אך טען כי המנוח התעלל בו מינית. בדיון הקודם בבית המשפט, ביום שני האחרון, אמר נציג המשטרה כי חבר של החשוד שנחקר גם הוא, העביר לשוטרים יומן שבו פירט על דברים שסיפר לו החשוד לאחר הרצח, כשהגיע לביתו מבוהל.
קרוב משפחה של החשוד אמר ל-ynet כי עוד לפני הרצח השניים ניהלו מערכת יחסים רעילה, וכי המנוח דאג להשפיל אותו ולפגוע בו מינית. "הוא סיפק לו מגורים והיה קנאי לו", אמר. "קשר של גבר בן 61 עם בן 19 הוא לא טבעי, זה היה קשר של ניצול".
במשטרה הודו בדיון הקודם כי בטלפון הנייד של החשוד שנתפס בעת מנוסתו נמצאו הקלטות של שיחות בינו לבין הנרצח, ובאחת מהן נשמע הנרצח מאיים על החשוד שיקשור ויאנוס אותו. למרות זאת, הנציג המשטרתי כינה את השיחה "סתמית", ואמר שהחשוד דובב את המנוח ולכן הקליט אותו.