"איך אני מתחיל לדבר, ומה אומר כדי שזה יהיה מספיק מכובד עבורו ויאיר את הדמות שלו", אמר הבוקר (שני) נדב בן שחר, אחיו התאום של רס"ר (מיל') עמרי בן ה-25 מגבעתיים, שנפל שלשום בקרבות בדרום רצועת עזה. בריאיון ל-ynet Live סיפר נדב, שאחיו שירת כלוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), כי "היינו פשוט כמו בן אדם אחד. המשפט האחרון שהוא אמר לי זה לבדוק מה עם ליאור בת הזוג שלו.
(צילום: שמוליק דודפור)

1 צפייה בגלריה
עמרי בן שחר ז"ל וליאור מכוריש בת הזוג
עמרי בן שחר ז"ל וליאור מכוריש בת הזוג
"היה עמוד התווך שלי, המצפן וכל עולמי". עמרי בן שחר ז"ל וליאור מכוריש
(באדיבות המשפחה)
"ליאור הייתה כמו אחותי, עמרי תמיד דאג לאחד את המשפחות", הוסיף נדב. "בסוף השבוע האחרון שהיה פה לפני שבועיים עשינו ארוחת שישי עם כל המשפחה של ליאור והמשפחה שלנו בבית. הוא לא היה אדם פסימי, תמיד היית רואה איזה חיובי ומאיר פנים הוא".
ליאור מכוריש סיפרה על האובדן הגדול, ואמרה כי "איבדתי את החיים שלי, את אהבת חיי. הוא היה עמוד התווך שלי, המצפן שלי, כל העולם שלי. נשמע קלישאות, אבל עמרי היה בן אדם כל כך מיוחד. במלחמה הוא אמר לי שאין מה לדחות את זה ושאחרי המלחמה נתחתן. תמיד אמרנו: 'איזה ילדים יהיו לנו'". היא תיארה את האדם שהיה, והוסיפה: "החיוך שלו זה מה שאפיין אותו והוא תמיד ראה את כולם, בכל מקום שהוא היה, גם את מי שבדרך כלל פחות רואים הוא ידע לתת לו להרגיש תמיד הכי טוב.
"אברהם טל שר בהלוויה שלו כמו שהוא רצה". הלווייתו של רס"ר (במיל') עמרי בן שחר

"כולם היו החברים הכי טובים שלו, בהרגשה שלהם, כי זה היה עמרי", סיפרה ליאור. "הוא היה החבר הכי טוב שלי, הוא תמיד תמך בי, הכיל והקשיב - ולא משנה מה אמרתי תמיד הוא היה שם". היא תיארה את התחושות שהציפו אותה כשהוא גויס ללחימה: "זה היה לא קל לדעת שהוא נכנס לשם, אבל ידעתי שהוא חזק וישמור על עצמו ומבחינתי זו לא הייתה אופציה. אם יש אופציות של מה יכול לקרות דבר כזה לא היה באופציות בכלל.
"אני כתבתי לו במהלך השבוע שהוא היה בלי טלפון כל בוקר וכל ערב, ושיתפתי אותו במה עובר עליי ומה אני עושה - וידעתי שמתישהו הוא יחזור ויראה את ההודעות", הוסיפה. "אחד הדברים שהיו הכי חשובים לעמרי זה שכולם יהיו שמחים, באחד הימים הוא אמר שבלוויה שלו הוא רוצה שכולם ישמחו והוא רוצה שאברהם טל ישיר את השיר 'פסטיבל'. אמנם לא הצלחנו לקיים את הבקשה שכולם ישמחו כי זו אבדה קשה מנשוא, אבל אברהם טל הגיע ושר לו ואני בטוחה שעמרי שמח לשמוע את זה ולראות את כל האנשים שהגיעו לכבד אותו בדרך האחרונה שלו".