אדם אחד נרצח ועוד ארבעה נפצעו במתקפת מצ'טה שאירעה אמש (יום ד') בשתי כנסיות בעיר אלחסיראס שבדרום ספרד. לפי הדיווחים אחד הפצועים הוא הכומר של כנסייה שבה תקף הרוצח, ומצבו קשה. הרשויות הודיעו כי פתחו בחקירה בחשד שמדובר בפיגוע טרור.
4 צפייה בגלריה
ספרד חשד ל פיגוע דקירות כנסייה ב אלחסיראס
ספרד חשד ל פיגוע דקירות כנסייה ב אלחסיראס
דיווחים: זה החמוש שהשתולל בכנסיות, כפי שתועד במהלך האירוע
4 צפייה בגלריה
ספרד חשד ל פיגוע דקירות כנסייה ב אלחסיראס
ספרד חשד ל פיגוע דקירות כנסייה ב אלחסיראס
המצ'טה מוטלת על המדרכה באלחסיראס
בתקשורת הספרדית דווח על תקיפות בכנסיית סן איסידרו ובכנסיית נואסטרה סניורה דה לה פלמה. לפי הדיווחים המתקפה החלה מעט לפני השעה 20:00 (שעון מקומי) מחוץ לאחד מבתי התפילה, ושם היכה התוקף למוות במצ'טה את אחד מעובדי המקום, שַׁמָּשׁ הכנסייה. לאחר מכן הוא תקף ארבעה בני אדם נוספים. שוטרים עצרו אותו בכיכר במרכז העיר.
משרד הפנים הספרדי מסר כי עדיין לא ניתן לקבוע את טבעו של האירוע, אך זמן קצר אחר כך הודיע בית המשפט העליון של ספרד כי הוא פתח בחקירת טרור. לפי דיווחים, במהלך המתקפה לבש הרוצח גלימה כלשהי וצעק דבר מה. הוא גם ניפץ חפצי קדושה, ושבר צלבים ונרות.
בספרד מדווחים: זה התוקף צועד ברחוב אחרי הרצח

בסרטון שפורסם אמש בספרד תועד הרוצח צועד ברחוב בזמן המתקפה, ואישה נשמעת בו צועקת בספרדית: "אלוהים, אנשים משוגעים. האיש שאתם רואים מחזיק גרזן ביד שלו והרגע תקף איתו מישהו בראש והשאיר אותו על הקרקע". בהמשך נראים שוטרים מלווים את התוקף למעצר.
עד ראייה בשם מנואל אמר לתחנת רדיו ספרדית: "זה נס שלא היה פה טבח. הכול קרה מהר כל כך. הוא ניסה לתקוף אנשים אחרים".
4 צפייה בגלריה
ספרד אלחסיראס זירת רצח חשד ל פיגוע טרור כנסייה
ספרד אלחסיראס זירת רצח חשד ל פיגוע טרור כנסייה
פינוי גופתו של הנרצח באלחסיראס. התוקף נעצר בכיכר
(צילום: AFP)
המתקפה בכנסייה בספרד התרחשה שעות אחדות אחרי מתקפה דומה שאירעה ברכבת בצפון גרמניה: צעיר חמוש בסכין, שתואר בתקשורת המקומית כפלסטיני שהגיע לגרמניה לפני שמונה שנים מרצועת עזה, רצח בדקירות שני בני אדם ברכבת ליד המבורג ופצע עוד חמישה לפחות. מצבו של אחד הפצועים הוגדר אנוש.
כמו גרמניה, גם ספרד ספגה בעבר פיגועי טרור איסלאמיסטיים. הפיגוע הגדול האחרון שם היה באוגוסט 2017, אז רצחו שני מחבלים ג'יהאדיסטים 16 בני אדם ופצעו עוד 140 איש במרכז ברצלונה. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נטל אז אחריות לפיגוע.
פורסם לראשונה: 23:16, 25.01.23