עימותים אלימים פרצו הערב (שישי) בין כ-100 מתנחלים שירדו מיצהר לפלסטינים בחווארה, על רקע פתיחה מחודשת של הפיצרייה הפלסטינית שנהרסה בתחילת המלחמה אחרי שפרסמה כרזה עם תמונתה של אסתר קוניו, שתיעד מחבל ב-7 באוקטובר. באותה עת נטען כי קוניו נחטפה - אולם היא הצליחה להניס את המחבלים מביתה, ומנעה את חטיפתה בין השאר באמצעות סיפור על ליונל מסי.
תיעוד: המהומות בחווארה

2 צפייה בגלריה
חווארה יהודים הגיעו למחות על פתיחה מחודשת של הפיצריה הפלסטינית
חווארה יהודים הגיעו למחות על פתיחה מחודשת של הפיצריה הפלסטינית
הפיצרייה שנפתחה מחדש. צו סגירה הוצא שוב
במקום התפתחה הפרת סדר אלימה עם חיכוך בין היהודים לפלסטינים, שכלל גם יידוי אבנים. צה"ל סגר את הכביש הראשי של הכפר - ציר 60 מדרום לשכם למשך שעה, וכוחות הביטחון שהגיעו לזירה לפזר את הפרת הסדר עצרו שני יהודים שהתפרעו ועל פי החשד תקפו חיילי מג"ב. כוחות הביטחון שחשו סכנה ירו ירי אזהרה באוויר והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.
לאחר הגעת הכוחות חזר השקט למקום, אך נשמרת כוננות גבוהה מחשש לנפיצות חוזרת. בצבא לא חידשו בזמן את צו הסגירה לפיצרייה, ככל הנראה בגלל סוגיה בירוקרטית, ועם פקיעתו הוקמה מחדש הפיצרייה - וכעת הוצא צו סגירה חדש.
דובר צה"ל מסר כי "במהלך העימותים האלימים התנהלו זריקות אבנים הדדיות והצתות בשטח מסדרון חווארה. כוחות ביטחון רבים פיזרו את מפירי הסדר במקום. שני ישראלים נעצרו והועברו להמשך חקירה, במהלכה הופעל אלימות מצד הישראלים נגד הלוחמים. צה"ל מגנה כל אלימות נגד כוחות הביטחון וימשיך לפעול לשמירת הסדר ביהודה ושומרון".
לפי הודעת המתנחלים, "תושבים מיישובי השומרון שהגיעו לתעד את פתיחת הפיצרייה הערבית בחווארה שנאטמה בתחילת המלחמה בידי כוחות צה"ל לאחר שלעגה ליהודייה, נרגמו באבנים בידי עשרות פורעים ערבים. לפחות שני תושבים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי".
לדבריהם, "התושבים צלצלו במיידי למוקד הביטחון כדי להזעיק עזרה אך כוחות צה"ל לא הגיעו אלא לאחר פנייה נוספת של התושבים למוקד בחלוף רבע שעה שבה הותקפו ללא הפסקה. עם הגעת החיילים למקום הם החלו להתרעם על התושבים ולדרוש שיעזבו את המקום. החיילים סירבו לבצע מעצרים של הפורעים".