העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח הערב (יום א') כי חמאס מצלם סרטונים שבהם נראים אנשיו מענים חטופים ישראלים, וזאת בניסיון לגרום לישראל להקל את תנאי כליאתם של אסירים פלסטינים. העיתון מדווח כי לפי שני מקורות ישראלים ששוחחו איתו, באחד הסרטונים פנו מחבלי הארגון ישירות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדרישה לשפר את תנאי האסירים.
מיד אחרי פרסום הדיווח ynet פנה ללשכת ראש הממשלה, לשכת שר הביטחון, שב"כ ודובר צה"ל בבקשה לתגובה אם הסרטונים אכן קיימים - אך עד כה אף אחד מהגופים לא התייחס לדיווח, ולא ניתן לאשר אם אכן הועברו תיעודים של חטופים שעוברים עינויים. בן גביר עצמו מכחיש שראה סרטונים כאלה.
2 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של איתמר בן גביר בכנסת
הצהרה לתקשורת של איתמר בן גביר בכנסת
השר בן גביר. הגיב: "חמאס לא שלח לי שום סרטון"
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
לפי ה"טלגרף", בסרטון שבו פנו מחבלי חמאס לבן גביר נראים חטופים עוברים התעללות, בעוד המחבלים מזהירים כי החמרת תנאי הכליאה של הפלסטינים המוחזקים בישראל משפיעה על מצבם של החטופים בעזה.
בעיתון מציינים כי מאז כניסתו לתפקיד השר לביטחון לאומי בדצמבר 2022 פועל בן גביר להחמרת תנאיהם של האסירים הפלסטינים, וכי עובדה זו גרמה לעימותים חוזרים ונשנים בינו לבין השב"כ, שחשש שהדבר יצית עימות עם חמאס. על-פי ה"טלגרף", ההבנה היא שהסרטון שבו פונה חמאס לבן גביר החריף את המחלוקת הזו, ואחרי שבן גביר צפה בו הוא רק הקשיח את עמדתו.
כשהסרטון הוצג לו, כך אמר "גורם רשמי ישראלי בכיר" לעיתון, בן גביר השיב שהעינויים הנראים בו רק נותנים לישראל לגיטימיות להחמיר את תנאי האסירים הפלסטינים: "אפילו אחרי שהוא הוזהר שבגלל הרצון שלו ללייקים ברשתות החברתיות החטופים שלנו סובלים בעזה ועוברים עינויים, הוא חייך ואמר שהוא ימשיך", אמר הגורם הישראלי הבכיר.
2 צפייה בגלריה
ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
ראש השב"כ רונן בר
(צילום: יאיר שגיא)
בן גביר מצידו אמר ל"טלגרף" שהוא "אינו מודע" לטענות, ובהמשך פרסם תגובה מסודרת לתקשורת הישראלית: "חמאס לא שלח לי שום סרטון, ואני מסרב לשתף פעולה עם תעמולה חמאסית: עם החמאס צריך לדבר רק דרך כוונות. ארגון הטרור חמאס לא חיפש שום תירוץ ב-7.10 כדי לרצוח, לאנוס, לחטוף ולהתעלל באזרחים חיים ואפילו בגופות, ואף רצח חטופים בשבי. את חמאס יש להכריע, ולא להיכנע לתכתיביו הדורשים כניעה: יש לכבוש את שטח הרצועה לצמיתות, להפסיק את הסיוע ההומניטרי, ולהכריע אותו. תנאי המחבלים בבתי הכלא אכן הוחמרו והקייטנות פסקו ואני גאה בכך - אין לי כל כוונה להיכנע לתכתיבי החמאס".
מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר בתגובה כי "אין צורך בסרטונים נוספים כדי לדעת את המובן מאליו: כבר 296 ימים שהחטופים עוברים עינויים פיזיים ונפשיים, מורעבים ומוחזקים בתנאים לא אנושיים. על השר לביטחון לאומי, כמו על ראש הממשלה וכל חברי הקבינט מוטלת אחריות אחת בלבד והיא לאשר עסקה עכשיו! עסקה שתאפשר את שחרורם של כל 115 החטופים, ותפסיק את העינויים שהם ובני משפחותיהם נאלצים לעבור".