השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית), איימה היום (ג') כי אם צה"ל ייסוג מציר נצרים ופילדלפי, כפי שעשוי לקרות אם העסקה לשחרור חטופים תצא לפועל, מפלגתה תצא מהממשלה ותביא לפירוקה.
"אמרנו בצורה ברורה, אם יוציאו את צה"ל מציר נצרים וציר פילדלפי אנחנו מפרקים את הממשלה. נתניהו יודע את זה היטב", אמרה השרה בתום פגישה שערכה עם רבש"ץ היישוב כרם שלום בעוטף.
סטרוק: אם צה"ל ייצא מציר נצרים ומציר פילדלפי - נפרק את הממשלה

אחד מהעקרונות שבהם נתניהו דבק בהצהרותיו האחרונים, שבכירי מערכת הביטחון רואים בכך הקשחה ממתווה ביידן לעסקה לשחרור חטופים ולהפסקת אש, הם ההתנגדות לחזרת חמושים לצפון עזה וההתעקשות על נוכחות ישראלית בציר פילדלפי.
ביום שישי לשכתו של נתניהו דחתה דיווח ברויטרס, לפיו ישראל דנה באפשרות לסגת מציר פילדלפי. "פייק ניוז מוחלט. ראש הממשלה עומד על כך שישראל תישאר בציר פילדלפי שבין רצועת עזה למצרים. כך הנחה את צוותי המשא ומתן, הבהיר זאת לנציגי ארצות הברית, ועדכן על כך את הקבינט", נמסר אז מלשכת רה"מ.
במסיבת העיתונאים שערך שלשום הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בבסיס פלמחים, הוא נשאל על כך וענה: "השליטה שלנו בציר מאוד חשובה ואנחנו פועלים בו בנחישות רבה, משמידים שם מנהרות ששימשו את חמאס".
לצד זאת הבהיר הרמטכ"ל: "נדע לשלוט בציר פילדלפי בכל מיני דרכים שלא כאן המקום לפרט, ואני חושב שכשנכנסים לדיון איזה הסכם עושים ומה הפתרונות, בדברים האלה צריכים לדון בחדרים סגורים. נדון באחריות, ההחלטות יתקבל על ידי הדרג המדיני, ואנחנו ניתן את העצות הביטחוניות הכי טובות שאנחנו יכולים לתת".
התפיסה של ראשי צוות המשא ומתן היא שהמשמעות של התעקשות על שני הסעיפים האלה - חזרת החמושים ושליטה על ציר פילדלפי - היא פיצוץ העסקה. לפי הפרסום ברויטרס, הייתה נכונות ישראלית לנסיגה הדרגתית מפילדלפי והתקנת סנסורים. ישראל לא שלטה על ציר פילדלפי בעת שביידן הציג את המתווה שלו, אך במתווה נאמר שישראל מחויבת לנסיגה מעזה.
לגבי שיבת חמושים דובר על פתרון לגבי הבידוק שיתבצע על ידי גורם אחר ולא ישראל, כגון האו"ם למשל. לא הייתה הסכמה אמנם, אבל התנהלו מגעים. לצד זאת, יש הסכמה על כך שההתעקשות של ישראל לאפשר חזרה עתידית למלחמה הוכיחה את עצמה, וחמאס קיבל את הנקודה הזאת.