הטבעת הסירה פלסטינית שניסתה להבריח נשק לרצועת עזה

לוחמי זרוע הים סיכלו הלילה (בין שבת לראשון) הברחת נשק ממצרים לרצועת עזה דרך הים. הלוחמים ירו מספינה של חיל הים והטביעו סירה פלסטינית, שהמבריחים שהיו עליה שחו לחופי עזה. אין נפגעים מקרב כוחות צה"ל. בצבא העריכו שמדובר בסירה שנשאה תחמושת וטילי נ"ט שהוטבעו עמה, ודובר צה"ל הודיע כי היא נשאה ציוד שיועד לחמאס.
4 צפייה בגלריה
הטבעת סירה פלסטינית שניסתה להבריח נשק לרצועת עזה
הטבעת סירה פלסטינית שניסתה להבריח נשק לרצועת עזה
הטבעת סירה פלסטינית שעמה ניסו להבריח נשק לרצועת עזה
דובר צה"ל מסר כי "במהלך הלילה, כלי שיט פלסטיני יצא ממצרים לכיוון רצועת עזה וחרג לשטח האסור לכניסה לדיג בדרום הרצועה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות והנחיות זרוע הים. לוחמי זרוע הים כרזו לעברו, ומשלא נענה לקריאות, הלוחמים ביצעו ירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. החשודים שהיו על כלי השיט שחו לחופי הרצועה. על הסירה נמצא ציוד שיועד לארגון הטרור חמאס".
חילופי האש בשכם

4 צפייה בגלריה
עימותים בשכם, הלילה
עימותים בשכם, הלילה
העימותים בשכם
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
שכם הבוקר, לאחר לילה של חילופי אש בין פלסטינים לכוחות צה"ל
שכם הבוקר, לאחר לילה של חילופי אש בין פלסטינים לכוחות צה"ל
שכם הבוקר, אחרי הפעילות הלילית של כוחות הביטחון
(צילום: AFP)
בגזרה אחרת: במהלך מבצע ללכידת מבוקשים שחשודים בטרור בעיר שכם, גם כן הלילה, התפתחו חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. משרד הבריאות ברמאללה דיווח על שני חמושים פלסטינים שנהרגו. עם זאת, בצה"ל מעריכים שהיו ארבעה הרוגים לפחות. בנוסף דיווחו הפלסטינים על תשעה פצועים.
בתיעוד שפרסמו הפלסטינים נראים חלק מהכוחות יורדים למקום ממשאית אזרחית. לפי דיווחים פלסטיניים ברשתות, חילופי האש התפתחו במהלך מבצע מעצר מבוקשים בשכם, כשאחד מהם היה איברהים אל-נבלוסי - החבר הרביעי בחוליית המחבלים שחוסלה בחודש פברואר האחרון. הוא הצליח לחמוק גם הפעם.
במהלך המבצע הלילי כוחות הביטחון כיתרו את בית משפחת אל-עזיזי בשכם וקראו לכל מי שנמצא בפנים להסגיר את עצמו. הכוחות אף ירו טילים לעבר הבית. צה"ל החל בהליך הריסת הבית על יושביו, ולאחר כשלוש שעות במקום יצאו משכם. בהמשך פורסמו ברשתות תמונות של נבלוסי עם כלי נשק, אך בצה"ל לא אומרים כי הוא אכן היה היעד של המבצע.