קמלה האריס הפתיעה בשבועות האחרונים אפילו את המצביעים שמכירים אותה, כשסיפרה כי היא בעלת אקדח, שמוחזק בביתה בקליפורניה. בריאיון אתמול (שני) לתוכנית "60 דקות" סיפרה האריס כי יש לה אקדח מסוג "גלוק", אקדח אוסטרי המועדף על אנשי אכיפת החוק בארה"ב. "יש לי רקע באכיפת חוק ויש לי אקדח כבר הרבה מאוד זמן. יריתי במטווח הרבה פעמים", היא אמרה.
סגניתו של ג'ו ביידן סיפרה כבר ב-2019 כי היא בעלת אקדח ואפילו אמרה כי היא ״צלפית טובה״, אבל אז היא לא הייתה מועמדת לנשיאות ארה"ב. כשהמועמדת הדמוקרטית סיפרה על האקדח בריאיון לאופרה ווינפרי, שנערך ב-19 בספטמבר, כבר הייתה לכך משמעות גדולה הרבה יותר. "אם מישהו פורץ לי לבית, אני יורה בו", אמרה האריס באותו ריאיון.
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
המועמדת לנשיאות האריס
(צילום: Brendan SMIALOWSKI / AFP)
כמו רוב חברי המפלגה הדמוקרטית גם האריס תומכת ברגולציות מחמירות על מכירת נשק, כולל איסור על מכירת נשק קרבי והחמרה של בדיקות הרקע לרוכשי אקדחים - הגבלות שנועדו להיאבק באירועי הירי ההמוניים בארה"ב ולצמצם את מספר הנפגעים.
הרפובליקנים, שמסכלים את הרגולציות, טוענים כי הדמוקרטים רוצים "לקחת לאמריקנים את הנשק" ולבטל את התיקון השני לחוקה - שמגן על זכותו של כל אזרח אמריקני לשאת נשק. הסקרים מראים כי שליש מהאמריקנים שבבעלותם אקדח ושני שליש מכלל הציבור תומכים בהגבלות מחמירות יותר על מכירת נשק.
בעימות בחודש שעבר מול דונלד טראמפ, על רקע הקריאות להחמיר את חוקי הנשק בארה"ב, אמרה האריס: "גם אני וגם טים וולז (הסגן של האריס במרוץ) בעלי נשק, אז אנחנו לא מתכוונים לקחת לאף אחד את הנשק, תפסיקו עם השקרים האלה".
2 צפייה בגלריה
העימות הנשיאותי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס
העימות הנשיאותי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס
העימות הנשיאותי בין טראמפ להאריס
(צילום: SAUL LOEB / AFP)
האריס החלה בימים האחרונים ב"בליץ ריאיונות", במטרה לפתוח פער בסקרים מדונלד טראמפ. בריאיון שהעניקה להווארד סטרן התייחסה לטענה שמופיעה בספרו של העיתונאי בוב וודוורד, שכתב שבמהלך מגפת הקורונה שלח טראמפ (הנשיא דאז) בחשאי ערכות בדיקות קורונה לוולדימיר פוטין.
האריס אמרה בריאיון: "בתקופה שבה אנשים לא יכלו להשיג בדיקות, האיש הזה שלח ערכות בדיקה לדיקטטור רצחני לשימוש אישי, בעוד הוא אומר לאמריקנים להזריק לעצמם אקונומיקה. בגלל שדונלד טראמפ רוצה להיות דיקטטור, הדיקטטורים של העולם משחקים בו. הם נותנים לו מחמאות והוא חושב שהם חברים שלו".