דוח מבקר המדינה על לימודי האנגלית מצא פערים גדולים בהישגי התלמידים בלימודי אנגלית בין תלמידים משכבות סוציו-אקונומיות גבוהות לנמוכות, ובין תלמידי המגזר היהודי למיעוטים. לפי נתוני בחינות המיון באנגלית של המועמדים ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה, רמת השליטה של בוגרי מערכת החינוך בשפה האנגלית היא נמוכה, בלתי מספקת. מדוח המבקר עולה כי אף שהושג היעד המרכזי בתוכנית הלאומית לאנגלית - הגדלת מספר הלומדים לבחינת בגרות באנגלית במסלול מוגבר של 4 ו-5 יחידות לימוד - נמצאו פערים גדולים ברמת האנגלית של התלמידים שסיימו תיכון.