תנועת משטרה ערה מורגשת בימים האחרונים בשכונת המגורים בחיפה שבה על פי החשד הותקפה מינית ילדה בת 8 על ידי גבר זר. הורים רבים מודאגים מכך שהחשוד טרם נלכד. במשטרת מרחב כרמל מתייחסים לאירוע בחומרה רבה, והקימו צוות חקירה מיוחד שפועל תוך שימוש באמצעים שונים, כדי להביא ללכידתו של החשוד.
אחד התושבים סיפר היום (רביעי) ל-ynet כי "הגבר הזה ככל הנראה עקב אחרי הילדה שלומדת באחד מבתי הספר היסודיים בשכונה. בשלב מסוים, הוא פשוט תפס אותה והכניס אותה לתוך אחד הבניינים - שם עשה מה שעשה". במשטרה מעריכים כי האלמוני לא אנס את הילדה לפי הפירוש בחוק, אך פגע בה מינית בצורה חמורה תוך שימוש בכוח ואגרסיביות. הוריה של הילדה היו אלו שפנו למשטרה.
3 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
"תפס אותה ותקף אותה באחד הבניינים בשכונה". הערכה: האלמוני לא אנס אותה, אך תקף אותה מינית
(צילום: shutterstock)
גורם משטרתי ציין בשיחה עם ynet אתמול: "נעשה כל כדי ללכוד אותו, אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה מאוד". תושבת השכונה סיפרה על המתרחש בשכונה מאז התקיפה שאירעה על פי החשד ביום ראשון האחרון: "ישנם אופנוענים, ואני מניחה שגם שוטרים סמויים. יש תנועה ערה של המשטרה עם שלושה סימני קריאה".
"איבדנו את הביטחון", אמרה אמא לילדה, "החשוד מסתובב חופשי וזה מאוד מלחיץ. אני לא פחדנית מטבעי, אבל מקרה כזה מערער אותך לגמרי. אני רוצה שהמשטרה תפעיל את כל הכוחות ואת כל המודיעין כדי לתפוס את החשוד. רק אז אולי משהו מהביטחון האישי שלנו כהורים וכתושבי השכונה יחזור אלינו".
3 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
תנועת משטרה ערה בחיפה: "זה מלחיץ". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
דאגת ההורים, הובילה להעברת הודעות בקבוצות הוואטסאפ המקומיות, המזהירות מפני "פדופיל שמסתובב בשכונה ותוקף ילדים". בין השאר כותבים ההורים זה לזה כי "יש לשמור על הילדים" ולהזהיר אותם שלא לדבר עם אנשים זרים ולהישמר. "אנחנו מבינים את הלחץ של ההורים", ציינו במשטרה. "כמובן שאחרי מקרה כזה יש דאגה רבה בקרב הורים, זה טבעי".

חשף את איבר מינו בגן ציבורי - ילדות ברחו מהמקום | תיעוד

הורים לילדה בת 9 מהאזור, מספרים כי ב-19 בספטמבר, שבועיים לפני תקיפתה המינית של הילדה השבוע, נפלה גם בתם קורבן למעשה מגונה שביצע מולה גבר כאשר הייתה עם שתי חברותיה. "הן הלכו לשחק בגן ציבורי בשעות אחר הצהריים", סיפרה האם בקול רועד, "בתוך הגן, על ספסל הן ראו גבר שהרכיב משקפי שמש כהים, כאשר איבר המין שלו מחוץ למכנסיים. באותו הזמן הוא דיבר בטלפון, לטענת הילדות כדי למשוך את תשומת הלב שלהן".
תיעוד: חשוד בביצוע מעשים מגונים מסתובב סמוך לפארק שעשועים

היא המשיכה: "הילדות כל כך נבהלו שהן ברחו בריצה מתוך הגן. הן חצו את הכביש בריצה, מה שלא הגיוני, כי אנחנו גרים לא רחוק, ולא הייתה סיבה לחצות את הכביש אלא פשוט להמשיך על המדרכה". בסרטון אבטחה נראה אותו הגבר מחנה את מכוניתו מימין לכביש. הוא יצא מהמכונית, כשהוא נושא בידו שקית, חצה את הכביש ונכנס אל הגן הציבורי.
שלוש דקות מאוחר יותר קלטה המצלמה את שלוש הילדות בורחות מהגן בריצה, חוצות את הכביש ונעלמות מעין המצלמה. כעבור שניות אחדות, נראה אותו הגבר עוזב בהליכה מהירה את הגן הציבורי, נכנס למכוניתו ונוסע מן המקום. אחת הילדות חייגה למשטרה ודיווחה על המקרה. לדברי האם הסרטון וחומרים נוספים הועברו לידי המשטרה, אך החשוד טרם אותר.
3 צפייה בגלריה
חשוד בביצוע מעשים מגונים מסתובב סמוך לפארק שעשועים
חשוד בביצוע מעשים מגונים מסתובב סמוך לפארק שעשועים
החשוד (במרכז התמונה). "כל הביטחון שלנו התערער"
"יש מצלמות אבטחה זה נכון, אבל אי-אפשר לראות את מספר המכונית או לזהות פנים", אמרה האם. "אני לא יודעת האם החשוד, שאותו ראו הילדה שלי והחברות שלה, הוא אותו אדם שפגע השבוע בילדה. המרחק הוא 15-10 דקות הליכה. זה מאוד מדאיג. הם מסתובבים חופשי ואני מפחדת. אני דואגת איך הילדה שלי תחזור מבית הספר. מאז המקרה, אנחנו מלווים אותה. אני עושה את זה בבוקר בדרך ללימודים ובעלי שמסיים מוקדם את העבודה מחזיר אותה".
לדברי האם, "עד למקרה היא הייתה ילדה עצמאית שהלכה לבד ללא חשש. כל הביטחון שלה ושלנו התערער. הביטחון לא יחזור לתושבים עד שהוא ייתפס, או אולי זה יותר מאחד. אנחנו מבוהלים מאוד".

חשד: שני גברים אנסו נערה מאזור גוש עציון

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהתקבלה על אודות תושבת אזור גוש עציון שעל פי החשד נאנסה על ידי שני גברים להם היכרות מוקדמת עימה. לפי החשד, השניים קיימו עמה יחסים מספר פעמים, כל אחד בנפרד לפני מספר שנים, בהיותה נערה בת 14. אחד החשודים יובא היום לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים.
הנפגעת הגיעה בתחילת השבוע לתחנת עציון שם סיפרה על האירועים. השלושה בילו יחד במספר אירועים במשך שנים לפני כחמש שנים. בזמנו נפתח תיק חקירה, אך הוא נסגר מחוסר ראיות. לאחר קבלת התלונה נעשו מספר פעולות חקירה וכעת חלה התפתחות בתיק שגרמה לפתיחתו מחדש של התיק. אתמול נעצרו החשודים, תושבי ירושלים בשנות ה-30. הם נחקרו ואחד מהם שוחרר בתנאים מגבילים. החשוד העיקרי מכחיש את המיוחס לו.