1 צפייה בגלריה
רופא בית חולים אילוס אילוסטרציה
רופא בית חולים אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
ד"ר סעיד אלקרינאווי, מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה באחת ממרפאות קופת החולים כללית באשקלון, שלח פעם אחר פעם מסרונים אישיים לאחת מהמטופלות שלו - על אף שלא נענתה לפניותיו, ואף פנתה למשטרה כדי שיפסיק והגישה נגדו תלונה על הטרדה מינית. "חלמתי עלייך חלום רומנטי, חה חה חה", כתב הרופא למטופלת חולת האסטמה שגם הבהירה לו שהיא נשואה. "יש לי משיכה", "זה מחייב דייט", וכדומה.
קרוב לשש שנים חלפו מאז המסרונים של הרופא, בית הדין למשמעת של משרד הבריאות החליט להרשיע את אלקרינאווי - אך הסתפק בנזיפה לתיק האישי בלבד. זאת על אף שבתביעת פיצויים שהגישה נגדו המטופלת, שיוצגה בידי עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, פסק לטובתה בית משפט השלום בבאר שבע 25 אלף שקל.
עו"ד רוני אלוני סדובניקעו"ד רוני אלוני סדובניקצילום: אלכס מורוזוב
בפסק הדין נכתב כי בעקבות הטרדותיו של הרופא ביקשה המטופלת לעבור לרופא אחר, והגישה נגדו תלונה על הטרדה מינית ותביעת פיצויים. בתגובה, הרופא החליט לתבוע אותה בגין לשון הרע על סך 150 אלף שקל. השופט אמנון סטרשנוב החליט לקבל את המלצות הוועדה שבחנה את המקרה והציעה להסתפק בנזיפה בלבד לתיק האישי - וקבע כי התנהגותו של אלקרינאווי לא נמצאת "ברובד העליון" של עבירות המשמעת ועבירות בעלות קונוטציה מינית, כלשונו, "ויש להתייחס אליה ככזו".