טקס הענקת פרסי ביטחון ישראל לשנת 2024, הפרס הביטחוני היוקרתי ביותר במדינה, שתוכנן להתקיים ביום שלישי בבית הנשיא בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון - נדחה באופן חריג. גורמים המעורים בנושא הסבירו כי האירועים המבצעיים וריבוי ההלוויות של הלוחמים שנפלו בלחימה הם הסיבה לדחייה. בסוף השבוע, נזכיר, נפלו 11 לוחמים ברצועה
זוכי פרס ביטחון ישראל לשנת 2024
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

בטקס היו אמורים להשתתף כל הצמרת הביטחונית, שעסוקה בימים אלה מעל הראש: הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, ראשי המודיעין ונוספים.
מבית הנשיא נמסר כי "בשל האירועים האחרונים, בהתייעצות בין משרד הביטחון לבית הנשיא, הוחלט בשלב זה לדחות את טקס פרס ביטחון ישראל שהיה אמור להתקיים השבוע. מועד חדש ייקבע בהמשך".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון, יואב גלנט, מכריז על הפרויקטים הזוכים בפרס ביטחון ישראל לשנת 2024
שר הביטחון, יואב גלנט, מכריז על הפרויקטים הזוכים בפרס ביטחון ישראל לשנת 2024
גלנט מכריז על הפרויקטים הזוכים בפרס ביטחון ישראל
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בסוף החודש שעבר הכריז שר הביטחון יואב גלנט על הפרויקטים הזוכים בפרס: מערכת "קלע דוד", נגמ"ש הנמר, פרויקט "מפעל המטרות" ופרויקטים פורצי דרך נוספים שתרמו באופן מהותי לעליונותה האיכותית והטכנולוגית של מדינת ישראל במלחמת "חרבות ברזל". בנוסף, המליצה הוועדה על הענקת פרס מפעל חיים. בראש ועדת הפרס עמד אלוף (מיל') עמיקם נורקין ולצידו אלוף (מיל') יעקב בנג'ו, פרופ' שחל אילני ממכון ויצמן ומזכיר הוועדה אשר וגנר.
"המלחמה הנוכחית והאתגרים שלפנינו מדגישים את חשיבות שימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל באזור", אמר גלנט. "עלינו להבטיח כי טובי המוחות הישראלים עסוקים מדי יום בפיתוח של טכנולוגיות עשור קדימה. כל אחד מהפרויקטים הזוכים מהווה פריצת דרך בתחומו והוכח הלכה למעשה במהלך המלחמה האחרונה".