צפו: סגן נדב מגיע לכותל לפגוש את לוחמיו ומפקדיו
(צילום: דובר צה"ל)

קצין הצנחנים סגן נדב, שנפצע קשה בפיגוע הירי בעיר דוד לפני קצת יותר מחודש, עלה לפנות בוקר (רביעי) על מדים לראשונה מאז הפיגוע והגיע לכותל המערבי - היישר מבית החולים - כדי לפגוש את לוחמיו ומפקדיו מגדוד "צפע" 202 בטקס סיום מסע. סגן נדב בן ה-22 נטרל בפיגוע את המחבל, והיה במשך כמה שבועות בסכנת חיים.
נדב נפצע בפיגוע יחד עם אביו שמצבו הוגדר בינוני - ומאז כבר שוחרר מבית החולים. הוא נטרל את המחבל בן ה-13, בבגדים אזרחיים, באמצע חופשה. פיגוע הירי בכניסה לעיר דוד הגיע פחות מיממה לאחר הפיגוע הקטלני סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, שבו נרצחו שבעה בני אדם.
3 צפייה בגלריה
גדוד 202 קיים לפנות בוקר (ד׳) מסע עליה לכותל המערבי
גדוד 202 קיים לפנות בוקר (ד׳) מסע עליה לכותל המערבי
סגן נדב נפגש עם לוחמי גדוד 202
3 צפייה בגלריה
גדוד 202 קיים לפנות בוקר (ד׳) מסע עליה לכותל המערבי
גדוד 202 קיים לפנות בוקר (ד׳) מסע עליה לכותל המערבי
סגן נדב בכותל
(צילום: דובר צה"ל)
בצה"ל שיבחו אותו על כך ש"פעל בקור רוח, חתר למגע, ירה ופגע במחבל, ופונה רק לאחר מכן לבית החולים". סגן אלוף אלמוג רותם, מפקד גדוד 202, הפיץ לאחר הפיגוע איגרת לחייליו ובה כתב: "סגן נדב פעל בחדות ובמקצועיות, ובגבורתו מנע פיגוע קשה יותר. הוא פעל כמצופה ממנו וברוח הגדוד - חתירה למגע עד לנטרול האויב, ובגופו הגן על סביבתו תוך כדי שהוא פצוע".
את המכתב חתם מפקד הגדוד באיחולי החלמה מהירה לקצין: "אנשי הגדוד יהיו לצד מיטתו בכל עת. הוא הראה לכולנו הלכה למעשה את המשמעות לכך שאנחנו צנחנים גם בבית. לצד איחולי ההחלמה, נמשיך בעשייה מבצעית ובאימונים משמעותיים לכל תרחיש אליו נדרש".
3 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בעיר דוד
תיעוד הפיגוע בעיר דוד
המחבל בזירת הפיגוע
מכר של המשפחה אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות": "מדובר בשני גיבורים שהגיבו בצורה מקצועית ביותר מול פיגוע טרור ובכך מנעו את הסלמת האירוע". הפיגוע התרחש סמוך למתחם "אדרת" בשכונת סילוואן בעיר דוד, שבה פזורים מתחמים יהודיים בין בתי תושבים ערבים.
לפני שבועיים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע. כתב האישום מייחס לו עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח, פעולה או עסקה בנשק למטרות טרור ונשיאה והובלת נשק ואביזר נשק.
על פי כתב האישום, הנאשם החליט לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים ולשם כך צפה בסרטונים ולמד כיצד לתפעל אקדח ולבצע ירי. לשם כך, הוא לקח נשק ושתי מחסניות שהשאיר אחיו בתוך שקית שחורה בפח אשפה במחסן הבית ונסע לאזור עיר דוד, בניסיון לאתר הולכי רגל יהודים לשם ביצוע פיגוע.