2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מכתב חריף ששיגרה למשטרה הנהלת מתחם איירפורט סיטי, שם שוכרת המשטרה משרדים רבים, חושף התנהלות בעייתית מאוד של שוטרים וקצינים. לפי הנטען במכתב שהגיע לידי ynet, שוטרים מאגף המבצעים הכניסו בעורמה כלי רכב של חברים לחניון תוך הימנעות מתשלום ופגיעה במערכות האבטחה של החניון. "זה דבר פלילי - אתם משטרת ישראל", כתבו באיירפורט סיטי. במשטרה פתחו בבדיקה והבטיחו כי "אם יתגלו אי סדרים, זה יטופל בחומרה".
באיירפורט סיטי שליד נמל התעופה בן גוריון שוכנות כמה מהיחידות היותר משמעותיות של משטרת ישראל. בין היתר נמצאות במתחם שלוחות של להב 433 - יחידת התביעות ויחידה 105 - וגם אחת הזרועות הגדולות של אגף המבצעים. במתחם יש חניון חיצוני גדול לאורחים שמאפשר חנייה של עד שלוש שעות. זאת בנוסף לחניונים למנויים, שבהם שכרה המשטרה מקומות חנייה תמורת תשלום. במקומות הללו אמורים להשתמש קצינים ושוטרים המורשים בלבד.
לאחרונה גילו באיירפורט סיטי כי בחניונים למנויים נמצאים יותר רכבי משטרה מכפי שהוסכם. הדבר הוביל אותם לפתוח בבדיקה סמויה. הממצאים הממצאים הדהימו את אנשי האחזקה של איירפורט סיטי. מצפייה במצלמות האבטחה התברר להם השוטרים עצמם הערימו עליהם. שוטרים, בעיקר מאגף המבצעים, שרכבם מורשה להיכנס לתוך החניון על ידי זיהוי מספר הרישוי ניצלו את התרוממות המחסום כדי "להגניב" את חבריהם פנימה.
2 צפייה בגלריה
"זו גניבה". חניון באיירפורט סיטי, ארכיון
"זו גניבה". חניון באיירפורט סיטי, ארכיון
"זו גניבה". חניון באיירפורט סיטי, ארכיון
(צילום: עפר מאיר)
וכך כתב אחד המנהלים באיירפורט סיטי בהודעה קשה לנציג האחראי מטעם משטרת ישראל: "בשעות הבוקר שוטרים חוסמים את העינית של המחסום בשביל להכניס חברים שלהם, או שוטרים אחרים. דבר ראשון, זה דבר פלילי ואתם משטרת ישראל. שנית, זה עניין אזרחי - זו גניבה מול איירפורט סיטי. בבקשה תעביר לכל העובדים איתך שלא יעשו זאת עוד". למכתב צורפו הצילומים המתעדים את המעשים הבעייתיים של השוטרים.
עוד באותו היום שלח נציג המשטרה הודעת אזהרה לכל הקצינים והשוטרים שעובדים במשרדים באיירפורט סיטי: "ראו הודעת הנהלת האיירפורט סיטי. נא להימנע ממעשים אלו". וכך במקום להעביר את הנושא לחקירת מח"ש, שכן על פניו מדובר במעשים שיש בהם חשד לגניבה, העדיפו במשטרה רק להזהיר.

"רק מח"ש צריכים לברר מה קרה שם"

"פשוט בושה שככה מרשים לעצמם שוטרים לנהוג", אמר גורם המעורה בפרטי העניין, "אם זה היה אזרח רגיל זה היה נגמר בתביעה אזרחית, שלא לומר בתלונה פלילית במשטרה ובצדק. זאת גניבה, ואין דרך אחרת להגדיר זאת. המשטרה לא יכולה לבדוק את עצמה, וגם באיירפורט סיטי כנראה לא רוצים להתעסק איתה. רק מח"ש צריכים לברר מה קרה שם".
עו"ד פיני פישלרעו''ד פיני פישלרצילום: יחזקאל אדירם


בתגובה לפניית ynet להנהלת איירפורט סיטי הופתע מזכיר החברה ליאור פפקין מחשיפת המקרה ומסר תחילה: "אין תגובה". זמן קצר לאחר מכן העבירו תגובה נוספת שבה ניסו לגמד את העניין ואמרו כי מדובר באי הבנה. ככל הנראה בהנהלת איירפורט סיטי חששו שבמשטרה לא יאהבו את הפרסום ויצמצמו את הפעילות במתחם.
עו"ד פיני פישלר, שפועל נגד עוולות ופרשיות שונות שקשורות למשטרה, העביר את החומר למחלקה לחקירות שוטרים. לדבריו, "בכל הכבוד, יש לנו עניין בסדרת עבירות פליליות בפרשה חמורה. יש לנו עניין בשוטרים האמונים על אכיפת החוק והאמורים לשמש דוגמא אישית"
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הפניה נפתחה בדיקה בנושא. במידה ויתגלו אי סדרים בהתנהלות השוטרים, אלו יטופל בחומרה".