חמאס כבר עדכן רשמית כי "הפסקת האש", כלשונו, תחל הבוקר (חמישי) ב-10:00 - אך הצהרות לחוד ומציאות לחוד. ההודעה של ראש המל"ל אמש לקראת חצות גררה אחריה הבהרה של גורם מדיני בישראל ובה מסר ברור: עיכוב בהשבת החטופים יגרור עיכוב בהפוגות ההומניטריות. "אין מחר הפסקת אש", הבהיר הגורם, שהוסיף כי "מי שדיבר על חמישי זה חמאס, אפשר לפתור את העיכובים ב-24 שעות".
תיעוד ממצלמות הגוף של לוחמי יחידת אגוז במחנה שאטי
(צילום: דובר צה"ל)

5 צפייה בגלריה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
פשיטת צה"ל על מחנה שאטי בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
בצד הפלסטיני ציפו בקוצר רוח לכניסה לתוקף של ההפוגה ההומניטרית, גם כדי לנסות ולקבל תמונת מצב ולאמוד את הנזק מפעילות צה"ל בצפון הרצועה. בינתיים, בזמן שהירי לישראל נמשך מדרום ומצפון - הפלסטינים מדווחים על שורת תקיפות אוויריות של צה"ל ברצועה וגם על עשרות הרוגים ופצועים שמתווספים למניין שבמשרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס טוענים שמתקרב ל-15 אלף הרוגים מתחילת המלחמה.
דובר צה"ל פרסם בצהריים תיעוד חדש ממצלמות הגוף של לוחמי יחידת אגוז בפשיטה במחנה שאטי בצפון רצועת עזה. במסגרת פעילות הכוחות בצפון רצועת עזה, לוחמי היחידה פשטו על יעדי טרור בלב העיר עזה. נמסר כי "במסגרת פעילותם ובהכוונה מודיעינית מדויקת, הכוחות פשטו על יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס והשמידו תשתיות טרור. בנוסף, הכווינו הכוחות באמצעות מודיעין איכותי תקיפות אש מהאוויר על מבנים ממולכדים שהיוו סכנה לכוחות, מחבלים ומצבורי אמצעי לחימה אשר שימשו את מחבלי החמאס". דובר צה"ל ציין כי לוחמי היחידה איתרו אמצעי לחימה רבים - מחסניות, חגורת נפץ ורימונים.
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
5 צפייה בגלריה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
לוחמי יחידת אגוז בלב עזה
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
(צילום: דובר צה"ל)
בשעות האחרונות גם הפלסטינים מדווחים על המשך הפעילות הקרקעית ברצועה, ולטענת הפלסטינים כמה נהרגו בפשיטות ישראליות באזור מחנה ג'באליה שבצפון רצועת עזה. בדרום העיר עזה צה"ל תקף בית באזור אל-סברה, ופעולות דומות נעשו גם בדיר אל-בלאח שבמרכז הרצועה, שם נטען כי נהרג "צלם עיתונות" ובני משפחתו.
צה"ל פועל גם בדרום הרצועה, אמנם עדיין לא קרקעית, אך במספר תקיפות אוויריות הותקף בין השאר מסגד במחנה אל-שבורה שבמרכז רפיח. במקביל, הפלסטינים מדווחים גם על פעילות אווירית והפצצות גם באזור חאן יונס. במהלך התקיפות הופצץ בניין מגורים בן שלוש קומות, ששייך למשפחת חבר מועצת המחוקקים של חמאס.
אתמול נפגש הרמטכ"ל הרצי הלוי עם מפקדי החטיבות של אוגדה 36 בתוך רצועת עזה, וקיים הערכת מצב להמשך יחד עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד האוגדה. "אנחנו מנסים לחבר בין מטרות המלחמה, כך שהלחץ בתמרון ייצר את התנאים לשחרור החטופים", אמר הלוי בביקורו ברצועה, והדגיש: "אנחנו לא מסיימים את המלחמה, אנחנו ממשיכים עד הניצחון והולכים קדימה". דבריו של הרמטכ"ל, שפורסמו הבוקר, מגיעים ברקע העיכובים ביישום הסכם הפסקת האש ושחרור החטופים.
הרמטכ"ל ברצועה: "אנחנו לא מסיימים את המלחמה"
(צילום: דובר צה"ל)

5 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
הפלסטינים מדווחים על עוד עשרות הרוגים ופצועים, אחרי שקיוו להפוגה
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
5 צפייה בגלריה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
פשיטה צה"ל מחנה פליטים שאטי ב עזה
(צילום: דובר צה"ל)
הבוקר הודיע דובר צה"ל כי במהלך פעילות הכוחות ברצועה הותקפו מהאוויר ביממה האחרונה כ-300 מטרות טרור של חמאס, בהן מפקדות מבצעיות, מנהרות לחימה תת-קרקעיות, מחסני אמל"ח, אתרים לייצור אמל"ח ועמדות שיגור נ"ט. בין היתר, חטיבת האש 215 באוגדה 162 תקפה מטרות טרור במרחב שכונת ג'באליה. בהכוונת החטיבה, כטב"ם תקף מחבלים שנעו לכיוון כוחות צה"ל עם אמל"ח, והותקפה עמדת תצפית שסיכנה את כוחותינו על ידי חימוש מונחה מדויק.
מדובר צה"ל נמסר עוד כי כטב"ם וטנקים חיסלו מספר חוליות מחבלים במהלך קרבות בצפון הרצועה, בהכוונת לוחמי חטיבת גולני. לוחמי צוות קרב חטיבת 828 איתרו פיר מנהרה הממוקם בתוך מסגד. לוחמי גדוד ההנדסה 924 בחטיבה 12 איתרו במרחב החקלאי של בית חאנון פיר מנהרה והשמידו אותו. לוחמי חטיבה 14 איתרו בבית אזרחי במרחב בית חאנון אמצעי לחימה רבים ופיר מנהרה.
בינתיים, הלחץ הבינלאומי על ישראל נמשך. לפי דיווח בניו יורק טיימס, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועוזריו מקווים שהפסקת האש תנוצל בין היתר כדי לדחוף את ממשלת ישראל לנקוט בצעדים רחבים שמטרתם לצמצם את הפגיעה באזרחים פלסטינים, כולל הקמת אזורים בטוחים, מתן סיוע רפואי נוסף וכן לאפשר משלוחים גדולים יותר של דלק. כך לפי גורמים אמריקניים.
הגורמים, יחד עם עמיתיהם הקטארים, גם דוחפים את ישראל לשקול להאריך את ההפסקה המתוכננת ל-4 ימי הפוגה, אם חמאס יתחייב לשחרר חטופים נוספים. בטיימס ציינו כי ישראל ממשיכה לדחות את הקריאות להפסקת אש ארוכת טווח שתלווה במשא ומתן מדיני, למרות הדאגה הגוברת של ארה"ב לגבי מקרי מוות אזרחים ומהמשבר ההומניטרי בעזה.
בתוך כך, מצרים הודיעה כי מעבר רפיח ייפתח לפלסטינים שירצו לחזור לעזה ממצרים - ממחר. השגרירות הפלסטינית במצרים הודיעה כי הפלסטינים יוכלו לחזור לעזה בשישי ובשבת.