2 צפייה בגלריה
תצלום אוויר של תשתית הטרור שהותקפה בג'נין
תצלום אוויר של תשתית הטרור שהותקפה בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)
לוחמי צה"ל ומג"ב הפועלים מהלילה (בין ראשון לשני) בג'נין, עושים זאת לפי תוכנית סדורה הנגזרת מעומק מודיעיני אותו מובילים רכזי שב"כ. מכת הפתיחה על מפקדה, ששימשה כחמ"ל האיחוד של הפלגים במחנה הפליטים, בוצעה מחפ"ק המבצעים המיוחדים של השב"כ ונחשבת דרמטית לתחילת פעילות התקפית ויזומה להסרת איום.
תיעוד פלסטיני: צה"ל תוקפים מהאוויר בג'נין

מהחמ"ל שהותקף ניהלו המחבלים את הלחימה מול הכוחות עם מכשירי קשר ומצלמות. על פי הודעה משותפת של צה"ל ושב"כ, עם פתיחת המבצע הותקפה המפקדה ששימשה כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בתקיפה הזו הורידו להם את "העיניים והאוזניים".
העומק המודיעיני של הכוחות מתאפשר בעקבות היכרות השטח האינטימית הקיימת בשב"כ, ושכוללת אפיון חמושים והבשלת יעדים למבצע מהסוג הזה. רכזי השטח בשב"כ מכירים כל פינה ותוואי דרך והם אלו שמכוונים את הכוחות בשטח במעבר בין הבתים ובין שדות המטענים. כוחות של יחידת יהל"ם, שנמצאים בשטח ופותחים את הצירים עבור הלוחמים האחרים, עושים זאת בליווי צמוד של אנשי שב"כ, בצורה איטית ובטוחה, כשהמטרה היא להסיר כמה שיותר איומים ולשמור על ביטחון הכוחות. לצידם לוקחים חלק בפעילות עשרות כלים הנדסיים של פיקוד המרכז ואוגדת איו"ש.
2 צפייה בגלריה
ג'נין
ג'נין
ג'נין, הבוקר
(צילום: AP Photo/Nasser Nasser)
במערכת הביטחון החליטו על היציאה למבצע אחרי עשרות פיגועי ירי שיצאו ממחנה הפליטים ג'נין לצד אי כניסת המנגנונים הפלסטיניים לפעילות במקום - מה שיצר קיני טרור, והביא לפעולות חיקוי והשראה במקומות נוספים ביהודה ושומרון, כמו הקסבה בשכם ומחנה הפליטים באלטה.
לכן, אחת ממטרות המבצע היא להחזיר את ההרתעה ולהעביר מסר שיקרין על כל אזור צפון השומרון, כזה שיבהיר שישנה נכונות במערכת הביטחון לעשות מהלכים מהסוג הזה. גורמי ביטחון מסבירים כי איראן מהווה גורם מממן משמעותי שמזרים כספים לאיו"ש ובעיקר לג'נין לטובת הכנסת אמצעי לחימה לשטח והוצאת פיגועים כדי לשמר את פעילות הטרור נגד ישראל.