7 צפייה בגלריה
חוסאם מכלוף
חוסאם מכלוף
רכבו של המורה מקלנסווה אחרי ההצתה
האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל: בעוד המשטרה ממשיכה לחקור את חיסולו של זיד ג'רושי בצהריים (יום א') ברמלה ואת ניסיון הרצח של למיס אבו לבן ביום שישי בלוד, מונחים לפתחה עוד כמה אירועי אלימות בלתי מפוענחים מסוף השבוע.
בלילה שבין שבת לראשון הציתו אלמונים את רכבו של חוסאם מכלוף, מורה מקלנסווה. לא היו נפגעים, אולם נזק כבד נגרם לרכב. המשטרה פתחה בחקירה, אך טרם נעצרו חשודים.
7 צפייה בגלריה
חוסאם מכלוף
חוסאם מכלוף
"לא פגעתי באף אחד". חוסאם מכלוף
"אני עובד בתיכון אצלנו 23 שנה, נמצא בקשר טוב עם כולם ולא פגעתי באף אחד. בנוסף, אני גם משתתף בסולחות בין אנשים מסוכסכים. אני לא יודע מי עומד מאחורי המעשה ומה הרקע שלו. אין לי אויבים ולא קיבלתי שום איומים. אני מקווה שהמשטרה תגיע למי שעשה את זה".
המורה אמר עוד: "לאן הגענו? האלימות פוגעת גם במורים חפים מפשע. זה מצב חמור ביותר, אני לא יודע אם מחר גם ירצחו אותי בלי סיבה. בימים האלה הכול יכול לקרות".
בקלנסווה הביעו מורת רוח מהצתת רכבו של המורה. "הוא אדם ישר, נהדר ומכובד", אמרו מכריו. "ראינו ממנו רק דברים טובים, הוא אוהב לעזור ולתמוך ולעודד. כולנו מגנים את הפגיעה בו ודורשים מהמשטרה שתפעל ביד קשה נגד הפושעים שעבודתם העיקרית היא לפגוע באנשים".
7 צפייה בגלריה
ירי לעבר בית עסק באום אל פחם
ירי לעבר בית עסק באום אל פחם
עסק שספג ירי באום אל-פחם
7 צפייה בגלריה
ירי לעבר רכבים בכפר ברא
ירי לעבר רכבים בכפר ברא
ירי לעבר כלי רכב בכפר ברא
באום אל-פחם נפגע אמש גבר באורח בינוני מירי. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה, כמה דקות אחרי שאלמונים פתחו באש לעבר בית עסק בעיר מבלי לגרום לנפגעים. בליל שישי ירו אלמונים יותר מ-50 קליעים לעבר שלושה כלי רכב בכפר ברא. לא היו נפגעים, נגרם נזק לכלי הרכב.
ביום שישי נפגע בינוני גם גבר בשנות ה-20 לחייו שנורה בג'דיידה-מכר. גם ביישובי הבדואים בנגב אירעו בסוף השבוע אירועי אלימות וירי, שבהם נפגעו כמה בני אדם באורח בינוני וקל.
"האלימות משתוללת, אנשים סובלים ואין מי שמטפל", האשימו תושבים בחברה הערבית. "כולם מפקירים אותנו, המשטרה מדברת על ירידה באירוע האלימות אבל מצד שני לא מדברת על אירועים חמורים שמסכנים אנשים".
פיצוץ מבוקר של משטרת ישראל בטובא-זנגרייה

7 צפייה בגלריה
הטיל שנמצא בטובא זנגרייה
הטיל שנמצא בטובא זנגרייה
הטיל שהוסלק בטובא-זנגרייה
(צילום: דוברות המשטרה)
משטרת מחוז צפון הודיעה היום כי במסגרת הפעילות ביישובים הערביים נתפסו בתוך חודש אחד בלבד 138 אמצעי לחימה ובכללם 39 רובים, 58 אקדחים, 22 רימונים, 12 מטעני חבלה ושבע לבנות חבלה. במהלך הפעילות נעצרו 222 חשודים. במקביל נחשף בשבוע שעבר טיל לאו שהוסלק בסמוך ליישוב טובא-זנגרייה. חבלן משטרתי ביצע פיצוץ מבוקר של הטיל.
"שוטרי מחוז צפון נלחמים מלחמת חורמה נגד תופעת הנשק הבלתי-חוקי בחברה הערבית", נמסר. "השוטרים שנמצאים בחזית המאבק חותרים למגע ונאבקים על תפיסת כל כלי נשק ופועלים במגוון אמצעים מתקדמים לאתר את העבריינים שנמצאים בדרכם לבצע ירי ולתפוס אותם על חם. ההצלחה מיוחסת לאופן הפעלת הכוחות בישובים הערביים והחתירה למגע".
7 צפייה בגלריה
זיד ג'ואריש
זיד ג'ואריש
הנרצח ברמלה זיד ג'ואריש
7 צפייה בגלריה
למיס אבו לבן
למיס אבו לבן
למיס אבו לבן. נפצעה קשה בניסיון רצח בלוד
הרצח של זיד ג'רושי (30) הבוקר ברמלה אירע לפי החשד על רקע סכסוכים פנימיים שכבר גבו בעשרת החודשים האחרונים לפחות שבעה קורבנות. הנרצח הוא אחיינו של ראש ארגון הפשע שנושא אף הוא את אותו שם, זיד ג'רושי.
במקביל, בית משפט השלום בראשון לציון האריך הלילה בשמונה ימים את מעצרו של איברהים אבו לבן (37) מרמלה, שלפי החשד ניסה לרצוח ביום שישי את אחותו למיס אבו לבן (26) בלוד. האחות שנפצעה קשה מירי מאושפזת בבית החולים אסף הרופא בצריפין. בעלה לשעבר, שנעצר אף הוא לאחר הירי, שוחרר למעצר בית.