פרופ' אש על חגיגות הסילבסטר: חשש מהדבקה המונית, לא הייתי הולך
(צילום: טל שמעוני, שמוליק דודפור)

זה היה נדמה כמו בלימה קלה של העלייה בנתוני התחלואה עקב התפשטות זן האומיקרון, אולם ספירה חוזרת מגלה את הנתונים האמיתיים: משרד הבריאות עדכן הערב (יום ד') כי אתמול אובחנו 1,200 כחיוביים לקורונה. מדובר בנתון שונה לעומת עדכון הבוקר, שבו צוין כי אתמול נמצאו 900 חיוביים בלבד לנגיף. במקביל, בבוקר צוין כי מקדם ההדבקה ירד ל-1.22, אולם לפי הנתון העדכני המקדם עלה ל-1.31. מדובר בעדות להתפשטות נרחבת של המגפה, דומה לזו שהייתה בתחילת אוגוסט.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול נערכו קרוב ל-97 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עמד על 1.25%.
היום אובחנו בינתיים עוד 826 חיוביים לנגיף, כלומר עם פרסום הנתונים מחר מספרם של המאומתים יעמוד ביום הרביעי ברציפות על יותר מאלף. היום פוענחו כ-54 אלף בדיקות ושיעור החיוביים הלא-סופי הוא 1.45%.
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
(צילום: EPA)
מספרם של החולים הקשים נותר יציב והוא עומד על 79. לפי נתוני משרד הבריאות, 65 מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל, שבעה מחוסנים ללא תוקף ושבעה מחוסנים. כלומר שיעור החולים הקשים שאינם מחוסנים גבוה מ-82%. בקרב החולים הקשים שטרם מלאו להם 60 יש שני מחוסנים ושיעור הלא-מחוסנים מתקרב ל-91%.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,239 חולי קורונה. משרד הבריאות עדכן באיחור של כמה ימים על אודות פטירות. מדובר בין היתר בחולה שנפטר ביום ראשון ובשניים שהלכו לעולמם ביום שני. מתחילת החודש נפטרו בישראל 37 חולי קורונה.
מספר החולים הפעילים עומד על יותר מ-9,000, רובם ככולם במצב קל מאוד. 1,602 מהחולים הפעילים הם תושבי ירושלים, 470 מתגוררים בתל אביב יפו, 335 בראשון לציון, 236 במעלה אדומים, 212 בפתח תקווה, 198 בחיפה, 196 בבאר שבע, 171 בבית שמש, 157 בחולון, 127 בבני ברק, 119 בנתניה ו-100 באשדוד.
יו"ר הצט"מ על ההמלצה לחיסון רביעי: "לא ברור מתי תיושם"
(צילום: לע"מ)

צוות המומחים לטיפול במגפות (צט"מ) כינס הערב מסיבת עיתונאים לאחר המלצתם על מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה, מדוכאי חיסון והצוותים הרפואיים. ד"ר בעז לב, ראש צוות המומחים, הדגיש כי "אנחנו הוצאנו המלצה אבל היא המלצה נצורה". הוא הסביר: "עדיין לא ברור מתי ההמלצה תיושם ומה התזמון שלה. עוד לא התקבלה החלטה והיא אפילו לא אומצה על ידי משרד הבריאות".
אתמול המליץ צוות המומחים במשרד הבריאות על מתן חיסון רביעי נגד קורונה למבוגרים מעל גיל 60 ולצוותים רפואיים. ההמלצה כפופה לאישור מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, אך קופות החולים כבר הבהירו היום כי מרגע קבלת ההחלטה שלו – הן ערוכות לחסן באופן מיידי. ד"ר לב ציין כי הצוות עוד אוסף נתונים, אך לדבריו, "אין לנו הרבה זמן לקבל החלטות. המחיר הוא יותר גדול אם לא נחסן. כשהבוסטר טרי יש מעט הדבקה וככל שמתרחקים מהבוסטר אנחנו רואים עלייה של פי שניים בתחלואה".