נועה ארגמני, שחולצה אתמול בבוקר (יום שבת) במבצע נועז ממחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה, הגיעה אמש לבית החולים איכילוב בתל אביב - והתאחדה עם אמה ליאורה שחולה בסרטן מתקדם ומאושפזת שם. מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו עדכן כי נועה "למדה על מצבה המורכב" של אמה.
4 צפייה בגלריה
נועה ואמה ליאורה
נועה ואמה ליאורה
נועה ואמה ליאורה
(צילום: דובר צה"ל)
פרופ' רוני גמזו מעדכן על מצבה של נועה ומצבה של אמה
(צילום: ליאור שרון)

לדבריו המחלה של ליאורה במצב מתקדם מאוד: "אין חדות מלאה כל רגע", ציין. הוא לא התחייב שליאורה הבינה שנועה חזרה - אבל העריך שכן. "רואים את זה בעיניים ובשיח שהיה ביניהן, שיח מאוד בריא וסביר מאוד", אמר.
פרופ' גמזו ציין כי ליאורה מטופלת על-ידי איכילוב בשל מחלתה כבר שלוש שנים: "8 החודשים האחרונים היו מורכבים וקשים ביותר, גם בימים האחרונים ובשבועות האחרונים. המצב כמובן מתקדם וקשה. לשמחתנו, האיחוד הזה קרה לאחר הרבה מאוד ציפייה של אותם חודשים".
פרופ' ג'מזו התייחס גם למצבה של נועה - שהגיעה לאיכילוב אחרי שפונתה תחילה לבית החולים שיבא בתל השומר יחד עם שלושת החטופים האחרים שחולצו - ואמר כי מצבה טוב אך היא תמשיך לעבור בדיקות. "עד כמה שניתן לראות, לפני כל ההשלמה של הבדיקות הרפואיות, מצבה איתן ותקין. היא מתקשרת היטב ונראית בסדר גמור", אמר.
4 צפייה בגלריה
נועה ארגמני חוגגת לאביה יעקב יום הולדת בבית החולים איכילוב
נועה ארגמני חוגגת לאביה יעקב יום הולדת בבית החולים איכילוב
נועה חוגגת עם אביה את שחרורה - ואת יום ההולדת שלו
(צילום: דוברות איכילוב)
4 צפייה בגלריה
דבריו של פרופ' רוני גמזו
דבריו של פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו בהצהרה לתקשורת
(צילום: יאיר שגיא)
לצד ההתמודדות עם המחלה הקשה, מאיכילוב הגיעו אמש גם תמונות המעידות על האושר האדיר של בני המשפחה שחוגגים את שחרורה של נועה. אביה, יעקב, מציין בדיוק היום יום הולדת - ובני המשפחה, יחד עם בתו נועה, חגגו לו באיכילוב עם עוגה.
מוקדם יותר, חשף צה"ל תיעוד מבטן מסוק הינשוף שבאמצעותו פונתה נועה אחרי החילוץ הדרמטי של לוחמי הימ"מ והשב"כ בלב נוסייראת. בסרטון היא נראית עם ג'ינס וחולצה ורודה. צפו בסרטון:
תיעוד מבטן המסוק: נועה ארגמני מחולצת מרצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

ליאורה - שחולה בסרטן - ניהלה מאבק לחזרתה לצד אביה יעקב. בריאיונות השונים מאז שנלקחה בתה בשבי, חזרה ליאורה שוב ושוב על משאלתה לפגוש בבתה היחידה.
בדצמבר כתבה ליאורה מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שבו ביקשה את עזרתו בשחרור בתה. "אני חולה סופנית בסרטן המוח בשלב 4", כתבה במכתב, שעורר הדים בעולם. "כל מה שאני מבקשת, לפני שאיפרד ממשפחתי לנצח, הוא ההזדמנות לחבק את בתי, הילדה היחידה שלי, בפעם האחרונה. הבת שלי היא אישה צעירה ושמחה. מגיע לה לחזור למקום שאליו היא שייכת, מוקפת באהבה".
נועה, אביה ואחד הלוחמים
(צילום: דובר צה"ל)
המפגש המרגש של נועה עם אביה, יעקב
(צילום: מתוך ערוץ 13)

4 צפייה בגלריה
המפגש הראשון של נועה ארגמני עם אביה יעקב
המפגש הראשון של נועה ארגמני עם אביה יעקב
חיבוק ראשון עם אבא, מלא דמעות, בבית החולים
(צילום: דובר צה"ל)
נועה, שהוחזקה בקומה הראשונה בבניין בנוסייראת – במרחק של מאות מטרים מהבניין שבו הוחזקו שלושת החטופים האחרים שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזנוב – סיפרה לבני משפחתה כי שמעה אתמול בבוקר דפיקות חזקות. "היא סיפרה לי שאאוט-אוף-נוור, פתאום אומרים לה שזה מצה"ל, 'באנו לחלץ אתכם'. היא הייתה בשוק", אמר קרוב משפחתה אסף שהיבי בבית החולים שיבא בתל השומר – לשם פונו ארבעת המשוחררים.
לאחר שחרורה נועה תועדה מחובקת בוכייה עם אביה יעקב. בשיחות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה: "אני מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית כל כך הרבה זמן".
פורסם לראשונה: 19:33, 08.06.24