2 צפייה בגלריה
נהוראי יצחק
נהוראי יצחק
נהוראי יצחק תמסית
( מתוך פייסבוק)
כוחות הביטחון המצריים שחררו הלילה (בין ראשון לשני) ממעצר את נהוראי יצחק תמסית, הצעיר הישראלי שנעצר בשבת האחרונה בחצי האי סיני לאחר שנקלע לעימות פיזי עם תושבים מקומיים בעיר נואיבה.
על פי עדויות של אנשים שהיו במקום, הקטטה פרצה לאחר שהצעיר התעטף בדגל שעליו היה הכיתוב "מלך המשיח", מה שיצר מהומה בחושה שבה שהה.
2 צפייה בגלריה
חוף גן הצלופחים
חוף גן הצלופחים
חושה בסיני, ארכון
(צילום: יריב כץ)
עורכת הדין שירן אלמדו שייצגה את תמסית מסרה כי היא שמחה שהסאגה הגיעה אל קיצה במהירות. "זה היה יכול להיות מתיש וארוך אילולא הפעילות הנמרצת של הקונסול במצרים ושל שר החוץ אלי כהן. אני שמחה שכך זה הסתיים, מרשי כבר עבר את הגבול והוא באילת", אמרה.
דרור יהושע, מקורב למשפחתו של הצעיר, מסר כי המשפחה המתינה בקוצר רוח להגעתו של נהוראי הביתה. "עברה על ההורים יממה מתוחה מאוד, לא ידענו לאיזה כיוון זה הולך ורק בשעות הערב המאוחרות התבשרנו שהשחרור יגיע בקרוב", אמר. "כשהוא חצה את הגבול לכיוון אילת באמת נשמנו לרווחה. אני רוצה לשבח את הקהילה כאן ביישוב שלנו שהוכיחה בפעם המי יודע כמה שלכידות חברתית זה החוסן הגדול ביותר שאפשר לקבל מהקרובים אליך בעת משבר".
הצעיר שהה בסיני בחודשיים האחרונים, ולטענת משפחתו בינו לבין בעל החושה התפתח סכסוך כספי. נהוראי יצחק דאג לאוכל כשר עבור מטיילים שהגיעו למקום, וסייע לבעל המקום עם לקוחות דתיים. במוצאי השבת התכוון לעזוב, אך בעקבות הקטטה - שהתפתחה בלי קשר לסכסוך בין השניים - נעצר עד ששוחרר כאמור הלילה.