1 צפייה בגלריה
ציפורה גבאי נהרגה בתאונת פגע וברח בנתניה
ציפורה גבאי נהרגה בתאונת פגע וברח בנתניה
ציפורה גבאי
(צילום: באדיבות המשפחה)
ציפורה גבאי (66) הסתובבה בין בתי השכנים בעיר מגוריה נתניה כשיונתן חכמון (44) נהג בפראות בעודו תחת השפעת אלכוהול, חצה צומת ברמזור אדום והרג אותה במקום. חכמון, שנמלט ואותר כעבור זמן קצר בביתו, הודה והורשע בעבירת המתה בקלות דעת והיום (ראשון) גזר עליו בית המשפט המחוזי מרכז בלוד 10 שנות מאסר, לצד שלילת רישיון ל-15 שנים ופיצויים על סך 70 אלף שקל למשפחתה של גבאי.
שכניה של גבאי מספרים על התאונה
(צילום: עידו ארז)

התאונה אירעה במאי 2020 בצומת הרחובות ששת הימים ורזיאל. לפי כתב האישום המתוקן שהוגש על-ידי עו"ד דן כהן מפרקליטות מחוז מרכז, חכמון נסע ישר על אף שהגיע מנתיב המיועד לפנייה שמאלה, ופגע בגבאי כשחצתה מעבר חצייה באור ירוק. הוא עזב את המקום מבלי שהגיש עזרה לגבאי, וכשנעצר על-ידי המשטרה סירב לבצע בדיקת שכרות. בפרקליטות הדגישו כי חכמון הפגין זלזול מוחלט בחיי אדם, וביצע עבירה אחר עבירה לאורך כל האירוע.
בית המשפט אימץ את חומרת הנסיבות שהובילו לתאונה הקטלנית, והשופט חגי טרסי כתב כי "על אף שלדאבון הלב נתקלים אנו מזה שנים באירועים קשים בכבישי ארצנו, ומאות רבות של משתמשים בדרך קיפחו את חייהם לאורך השנים האחרונות, מעטים המקרים בהם מצטברים זה לזה מרכיבי החומרה שהתגלו במעשיו של הנאשם". חכמון הביע חרטה על מעשיו, אך השופט טרסי קבע כי אין בכך כדי להצדיק הקלה בעונשו.