ההפגנה מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה, היום
(צילום: אביהו שפירא)

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לביתו הפרטי בקיסריה התחדשה היום (שבת) כשיותר מאלף הפגינו במקום - לאחר שאתמול נעצרו שם 3 בני אדם, ועוד 14 מפגינים שהגיעו לתמוך בהם בתחנת המשטרה בחדרה. המוחים קראו לשוטרים: "אתם ביזיון, היכיתם נשים. אתם משרתים את המלך הנאשם, לא נוותר". מארגני המחאה בקפלן הערב הודיעו על שינוי מתכונת ההפגנה, ה-22 במספר, כשתתקיים דקת דומיה לזכר הלוחמים שנהרגו ביממה האחרונה ויבוטלו הקטעים האומנותיים. בין הנואמים: משה רדמן, שנעצר אתמול בעימותים.
המפגינים בקיסריה חסמו היום את רחוב רוטשילד, בצומת הכניסה לרחוב ביתו הפרטי של נתניהו. בהפגנות מחוץ לביתו של רה"מ בשגרה מגיעים כ-100 מפגינים, אולם בעקבות האירועים אתמול, והקריאות בקבוצות, הגיעה כמות גדולה יותר של מוחים.
5 צפייה בגלריה
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
"אתם משרתים את המלך הנאשם, לא נוותר". ההפגנה מחוץ לבית רה"מ בקיסריה, היום
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
פרשים בהפגנה בקיסריה
פרשים בהפגנה בקיסריה
פרשי המשטרה לפני ההפגנה, היום
(צילום: רענן בן צור)
בהפגנה שהתקיימה אתמול מחוץ לביתו הפרטי בקיסריה של נתניהו נעצרו שלושה בני אדם שנלקחו לחדרה, שם נעצרו עוד 14 מפגינים שהגיעו לתמוך בהם. כולם שוחררו עד לשעות הצהריים היום. המוחים נגד המהפכה המשפטית בניו יורק, שם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן חטף מגפון ממפגינה, קישרו בין מעשיו לבין האלימות במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לביתו הפרטי בקיסריה ומול תחנת המשטרה בחדרה.
העצורים אתמול פונו לתחנות המשטרה חדרה, ג'סר א-זרקא ואום אל פחם, לשם הגיעו בהמשך מפגינים כדי לתמוך בהם ולמחות על מעצרם. שני מפגינים עצורים גם פונו לבית החולים לאחר שהתעמתו עם שוטרים. העיתונאי בר שם-אור כתב כי "גידי ברן, ממובילי מחאת הצעירים נגד המהפכה המשפטית, בן 21, נעצר בקיסריה. הוא ענד בנדנה על הצוואר במהלך המחאה והוא מספר שבמהלך המעצר היא עלתה אל עיניו. במשך שעות ארוכות השוטרים לא הסירו ממנו את הבנדנה וכך הוא צולם בתוך הניידת, כמו אחרון המחבלים. זה צריך להרעיד את המדינה".
ברן עצמו סיפר כי "לקחו אותי לחדרה ואז לג'סר. לאף אחד, כולל למשפחה שלי, לא היה מושג איפה אני נמצא. אני נוטל תרופות ואמרתי את זה לשוטרים שהתעלמו ממני במשך שעות. לבסוף הביאו לי חלק מהתרופות, לא את כולן. עברתי לבית החולים רק בשבע בבוקר, כשאני במעצר ועובר בין תחנות מ-23:00 בערב. אפילו כשהייתי בבית החולים בבוקר הורים שלי לא ידעו על זה. איבדתי הכרה בניידת, ובהמשך האשימו אותי בחדר החקירות בתקיפת שוטר. לא היה ולא נברא".
מהמשטרה נמסר מנגד כי ההפגנה מול ביתו של נתניהו הייתה "לא חוקית", וכי "למקום הגיעו מאות מפגינים מצוידים באמצעי הגברת קול עוצמתיים שגרמו לרעש בלתי סביר. המפגינים הפרו את הסדר במקום, חצו את תחומי האבטחה לבית רה"מ, חסמו את הדרכים במקום, סירבו לבקשות קצין המשטרה שנכח במקום לחדול ממעשיהם ואף תקפו שוטרים באגרופים וחפצים. במקום נעצרו לחקירה 3 מפגינים. בהמשך הלילה הגיעו מאות מפגינים אל תחנת המשטרה בחדרה, נכנסו אל תחום התחנה, חסמו את שער התחנה והפריעו לפעילות השוטפת במקום. כוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום עצרו 14 חשודים בהפרת הסדר שפוזרו ביתר תחנות המרחב".
המחאה אתמול בקיסריה והעימותים מול המשטרה

5 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן ומהמפגינים נגד הרפומה
שמחה רוטמן ומהמפגינים נגד הרפומה
המוחים קישרו בין האירועים. רוטמן והמגפון, והמפגינים בקיסריה
(צילום: שני גרנות לובטון)
5 צפייה בגלריה
מחאה נגד המהפכה המשפטית בקיסריה מול ביתו של נתניהו
מחאה נגד המהפכה המשפטית בקיסריה מול ביתו של נתניהו
רדמן בעת המעצר אתמול, הערב ינאם בקפלן. "בישראל אזרחים מפגינים ואף דיקטטור מטעם עצמו לא יחליט אחרת".
בין העצורים אתמול בקיסריה היה גם משה רדמן, איש הייטק ופעיל מרכזי במחאה, שנוהג לפרסם שלל סרטונים נגד המהפכה המשפטית ונגד ממשלת הימין ברשתות החברתיות. אמש, לפני העימותים שבהם נעצר, הוא קרא ל-17 אלף עוקביו בטוויטר להגיע ולמחות בקיסריה: "הקפצה, שישי בלילה אבל עם ישראל מגיע - מתחילים להיאסף. אם אתם באזור תגיעו! בישראל אזרחים מפגינים ואף דיקטטור מטעם עצמו לא יחליט אחרת!", צייץ. גם היום הוא קרא לאנשי המחאה לצאת להפגין בכל רחבי הארץ, וטען כי "זה לא צו 8 - אלא צו 88".

ההפגנה בקפלן הערב: ללא קטעים אומנותיים, עם דקת דומיה ללוחמים שנפלו

מארגני מחאת קפלן הודיעו היום כי בעקבות התקרית הביטחונית גבול מצרים, ההפגנה הערב, ה-22 במספר, תתקיים במתכונת מיוחדת כשתיפתח בדקת דומיה לזכר הלוחמים שנפלו בתקרית. בנוסף, הקטעים האומנותיים שתוכננו להערב בוטלו. לרשימת הנואמים הערב התווסף משה רדמן, ממובילי מחאת ההייטקיסטים, שנעצר אתמול, כאמור, בהפגנה בקיסריה.
דוברים נוספים בהפגנה יהיו השרה לשעבר לימור לבנת, העיתונאי מיקי רוזנטל, יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר ותא״ל (מיל׳) דוד אגמון, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה נתניהו.
ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, בשבוע שעבר
(צילום: בראל אפרים, מוטי קמחי, ליאור אל-חי, איתן גליקמן, מירב אילון, מחאת העם חיפה)

ממובילי המחאה נמסר: "כל מי ששמע בשבוע האחרון את שלוחיו של נתניהו, לוין ואמסלם, יודע שממשלת ישראל חותרת להפוך את ישראל לדיקטטורה. לוין אף מצהיר כי הוא לא מתכוון לכנס את הועדה לבחירת שופטים. הדבר היחיד שיכול לעצור את תוכניתם להרס הצבא, הכלכלה ויחסי ישראל והעולם הם המפגינים שיוצאים כל שבוע. בסלאמי או בזבנג - נעצור את הדיקטטורה".
מתנועת "בונות אלטרנטיבה", שלוקחת חלק גם היא במחאות קפלן, נמסר: "שבת שחורה לדמוקרטיה הישראלית ולמשטרת ישראל שבחרה להיות בצד הלא נכון של ההיסטוריה. פעילות בונות אלטרנטיבה יצעדו הערב מכיכר הבימה ועד לקפלן במחאה נגד האלימות המשטרתית והפגיעה בזכויות האזרחים בדיקטטורה החדשה במזרח התיכון".
"אתמול בלילה חלה עליית מדרגה בהשתלטות הדיקטטורית - כולנו ראינו את המעצרים חסרי ההצדקה של מפגינים, את האלימות המזעזעת, את ההסתרה וההעלמה של עצורים. 14 איש נעצרו, כולם שוחררו ללא כתבי אישום. האחרון שבהם הוא גידי ברן בן ה- 21, מוביל מחאת הצעירים בכרכור, שהועלה לניידת כשהוא מעולף, כבול ועם כיסוי עיניים כאחרון המחבלים".