על רקע סערת הריגול המשטרתי אחרי אזרחים שנחשפה בכלכליסט, אשר לוי, יו"ר חברת NSO שהחדירה לטלפונים בעזרת כלי הריגול שלה, התפטר מתפקידו בחברה. לוי, שהיה בעברו מנכ"ל חברת אורבוטק, התמנה לתפקיד ב-NSO באפריל 2020 לאחר שנים שלא היה לחברה יו"ר.

סערת הריגול המשטרתי - כתבות נוספות

מבדיקת כלכליסט באתר של חברת NSO נראה ששמו כבר אינו מופיע בין בעלי התפקידים בחברה."אני הייתי מינוי של הקרן האנגלית, נובלפינה. מרגע שהם יצאו, הודעתי ל-BRG על רצוני לסיים את תפקידי", אמר אשר לוי בתגובה. יצוין כי בהודעת המינוי של לוי לא צויין שהוא היה מינוי של נובלפינה. יו"ר NSO החדש מטעם BRG הוא פינבר אוקונור, מנכ"ל הקרן.
2 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, אלעד גרשגורן)
עם כניסתו לתפקיד אמר לוי: "NSO מסייעת לממשלות להתמודד עם אחד האתגרים הגדולים שלהן - הסתתרות של טרור ופשיעה מאחורי טכנולוגיית הצפנה. בכוונתי לפעול יחד עם הנהלת החברה ולהמשיך ולפתח פתרונות נוספים להתמודדות עם אתגר זה, שרק נעשה מורכב יותר, הן באופן אורגני והן באמצעות רכישות ומיזוגים".
מחברת NSO נמסר בתגובה: "אשר לוי היה יו"ר מטעם קרן נובלפינה. מטבע הדברים כשהתחלפה הקרן פג תוקף המינוי והקרן BRG שהחליפה את נובלפינה מינתה יו״ר חדש מטעמה".
אתמול הודיע השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, כי בכוונתו לבצע שינויים והתאמות לחוק האזנות הסתר בעקבות חשיפת הפרשה. "ההסדרים המשפטיים הקיימים בכל הנוגע להאזנות סתר וביצוע פעולות חיפוש במסגרת פעולות אכיפה של המשטרה הם ישנים", אמר בר-לב. "יש הצדקה לבחינת עדכון ההסדרים לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות להן אנו עדים בשנים האחרונות והתאמתה של החקיקה למאה ה-21".
בר-לב הנחה את הגורמים המשפטיים במשרדו ואת צוות לשכתו לבחון את הנהלים הקיימים כדי לדייק אותם "ולהבהיר את גבולות המותר והאסור בשימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים למטרות אכיפה".