עימות חריף נרשם היום (ראשון) בישיבת הממשלה בין השרה מאי גולן לשר עמיחי שיקלי. גולן התייחסה לפתיחת המשרד לקידום מעמד האישה, בראשו היא עומדת ואמרה כי "זה היה רגע היסטורי". שיקלי השיב לה בזלזול: "האומה ממש עצרה את נשימתה". גולן, שלא אהבה את ההערה, לא נותרה חייבת ואמרה לשר התפוצות: "מי אתה בכלל?".
העימות לא נגמר כאן, כשהשר שיקלי המשיך להתעמת עם גולן ואמר לה כי היא "מביישת את הליכוד ומבריחה מצביעים". הוא אף קרא לה: "תחזרי לעוצמה יהודית". היא הטיחה בו: "אתה מיזוגן ושוביניסט". שיקלי, נזכיר, התנגד להקמת המשרד למעמד האישה עבור גולן באפריל אשתקד, כיוון שהקמתו הייתה על חשבון המשרד לשוויון חברתי ולקחה ממנו את האחריות לרשות לקידום מעמד האישה. גם עם הקמת המשרד נרשם בין השניים עימות דומה.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
עימות בישיבת הממשלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זה לא היה העימות היחיד של גולן היום בישיבת הממשלה. בשולי הישיבה היו חילופי צעקות בין השרה לבין מזכיר הממשלה יוסי פוקס, בעניין העברת סמכויות בין המשרדים לשוויון חברתי והתפוצות. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי התערב וביקש מהם להנמיך את הטונים - והעימות הזה הסתיים בהתנצלות של פוקס בפני השרה.
העימותים הללו מגיעים ברקע ניסיונות הממשלה להציג התייעלות מסוימת בצל הקיצוצים בתקציב 2024 והעלאת המע"מ המתוכננת ב-2025, ובשבוע שעבר התברר כי אחרי שהשר שיקלי התפטר מהמשרד לשוויון חברתי - המשרד לא ייסגר, אלא יעבור לשרה גולן.
מנגד, המשרד לקידום מעמד האישה, שנפתח עבור גולן כדי שתשמש כשרה, ייסגר - והרשות לקידום מעמד האישה תחזור לפעול תחת המשרד לשוויון חברתי (שתחתיו פעלה הרשות עד להקמת המשרד למעמד האישה עבור גולן). גם הרשות לאזרחים ותיקים, שהועברה לאחריות המשרד לפיתוח הנגב והגליל, תחזור למשרד לשוויון חברתי במסגרת המהלך המתוכנן.
המהלך התאפשר אחרי ששיקלי פרש לפני כשבועיים מהמשרד לשוויון חברתי, תוך שגם הוא נשאר שר במסגרת התיק השני שלו בממשלה - במשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות. למעשה, המהלך יביא לקיצוץ לשכה אחת שהייתה עד כה, כאשר לפני השינוי הייתה לגולן לשכה אחת ולשיקלי שתי לשכות.