נבילה סנדין (42), אם לשניים, נרצחה ביריות הערב (שלישי) בכניסה לביתה על ידי שני רעולי פנים ביישוב ג'ת שבמשולש. הרצח התרחש לאחר הירצחו של גבר בן 42 בלוד, ולאחר שנערה בת 15 נפצעה בינוני מירי - ככל הנראה תועה - בחיפה.
זירת הירי בחיפה

הדיווח על הירי בחיפה, בשדרות הציונות בשכונת הדר, התקבל בשעה 17:13 במוקד 101 של מד"א. חובשים ופרמדיקים של הארגון טיפלו בנערה ופינו אותה לבית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מפציעה חודרת - ונמצאת בהכרה. בית החולים עדכן כי הנערה עברה בדיקות הדמיה והועברה לחדר ניתוח להמשך טיפול. מצבה מוגדר בינוני ויציב, ולא נשקפת סכנה לחייה.
חובש בכיר במד"א, חי טקאטש, סיפר: "כשהגענו עם האמבולנס למקום, הוציאו אלינו את הפצועה, שנפצעה באירוע אלימות. היא שכבה על הכביש בהכרה מלאה, כשהיא עם פציעה חודרת. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ופינינו אותה בדחיפות לבי"ח כשמצבה מוגדר קשה".
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'ת
זירת הרצח בג'ת
הזירה בג'ת, הערב
הדיווח על הירי בג'ת התקבל בשעה 20:45 במוקד 101 של מד"א במרחב שרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו באישה פעולות החייאה - וקבעו את מותה. על פי הדיווחים, היורים לא התכוונו לרצוח את האישה, אך היא נפגעה מכדור תועה כשיצאה מביתה. תושבי השכונה מספרים כי מדובר באישה ישרה וחפה מפשע. המשטרה פתחה בחקירה.
תושבת בקה סיפרה כי סנדין עבדה כעוזרת בית. "היום עבדה אצלי בבית. היא הייתה שמחה מאוד ובדרך חזרה קנתה ירקות. היא אמרה לי 'בא לי לעשות אוכל טעים לבעלי'. אני לא מאמינה שרצחו את האישה הכי טובה", אמרה.
גם בלוד, כאמור, פתחה הערב המשטרה בחקירת רצח בעיר, שבו נורה למוות גבר בן 42. הגבר, תושב העיר, פונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא – ושם נקבע מותו. שוטרים מתחנת לוד פתחו בסריקות אחרי היורה, לצד איסוף ממצאים בזירה. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 113 בני אדם.
יו"ר נעמת חגית פאר התייחסה לרצח האישה בג'ת. "השר הכושל לביטחון לאומי מעדיף להילחם בצה"ל ובשב"כ מאשר בפשיעה ברחובות. האלימות משתוללת וחסרת תקדים והוא מתעסק בפיתות וביח"צ", מסרה.
בתוך כך, המשטרה תפסה אקדח מוסלק, דרוך ומוכן לירי מתחת לכרית של תושב עוספיה. לפני שעות אחדות הושלך רימון יד ונורו יריות לעבר ביתו של החשוד, בשנות ה-20 לחייו. לא היו נפגעים בתקרית, המשטרה פתחה בחקירה. משתייך למשפחת פשע מוכרת "הממררת את חיי תושבי עוספיה ופוגעת במרקם החיים בכפר", לפי הודעת המשטרה. אביו ואביו של החשוד נעצרו גם הם, ושוחררו בתנאים מגבילים.
הבוקר הודיעה משטרת מחוז חוף כי שוטרי תחנת נשר ויחידת הסיור המיוחדת במחוז חוף "ביצעו פעילות נגד מחוללי פשיעה מוכרים בכפר עוספיה. השוטרים שהגיעו לביתו של אדם המוכר למשטרה כמי שעוסק בפשיעה, ביצעו חיפוש במקום ואיתרו אקדח טעון מתחת לכרית מיטתו של החשוד. בנוסף, אותרה בדירה תחמושת רבה".
סנגוריו של החשוד, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סארוג'י, מסרו: "נודע לנו מעשה הירי דרך התקשורת. מאחר שלחשוד שאנחנו מייצגים אין קשר לאירוע, הרי שייתכן שנפלה טעות אצל היורים, והם כיוונו אל הבית הלא נכון".
פורסם לראשונה: 17:41, 02.07.24