מנהל הרשות לתחבורה ציבורית, רן שדמי (57), הודיע אתמול (שני) כי יעזוב את תפקידו במשרד התחבורה בשבועות הקרובים. גורמים בענף התחבורה סיפרו ל-ynet כי החלטתו הגיעה לאחר שחש שהמקצועיות שלו אינה באה לידי ביטוי, והם טענו כי הם בספק אם גורמי מקצוע אחרים יישארו בתפקידם ברשות לתחבורה ציבורית.
3 צפייה בגלריה
תדרוך עיתונאים במשרד התחבורה
תדרוך עיתונאים במשרד התחבורה
התפטר כי חש שהמקצועיות שלו אינה באה לידי ביטוי. רן שדמי
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בריאיון באולפן
מרב מיכאלי בריאיון באולפן
"אנשי מקצוע מעולים עוזבים את המשרד שרגב הופכת לסניף ליכוד ביביסטי מושחת". מרב מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)
בהודעה על עזיבתו אמר שדמי כי "עם סיכום תקציב המדינה והסיכום על הרפורמה בתעריפים צדק תחבורתי, אני מעביר את המושכות לאחרים, שימשיכו לקדם את התחבורה הציבורית לטובת כלל האזרחים". שרת התחבורה מירי רגב הודתה לו ואמרה: "קידום התחבורה הציבורית הוא יעד עיקרי של משרדנו לשנים הקרובות, וזאת על מנת לצמצם את עומסי התנועה בכבישים ולעודד את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית, על חשבון הרכב הפרטי".
גם שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי, שמינתה את שדמי לתפקיד בספטמבר אשתקד, התייחסה לעזיבתו, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "אחד אחרי השני, אנשי המקצוע המעולים של משרד התחבורה עוזבים את המשרד שרגב הופכת לסניף של הליכוד הביביסטי המושחת. בהצלחה לכולנו בפקקים".
3 צפייה בגלריה
טופולנסקי התפטר לאחר שזומן לשימוע, שרבים רואים כניסיון הדחה פוליטי של רגב
טופולנסקי התפטר לאחר שזומן לשימוע, שרבים רואים כניסיון הדחה פוליטי של רגב
טופולנסקי התפטר לאחר שזומן לשימוע, שרבים רואים כניסיון הדחה פוליטי של רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי, סיון פרג')
מיכאלי התייחסה בדבריה גם להתפטרותו של מנכ"ל רשות שדות התעופה, האלוף במיל' חגי טופולנסקי, ביום חמישי האחרון. טופולנסקי הודיע על עזיבתו אחרי שימוע שנערך לו ברשות שדות התעופה, וכתב כי "בתקופה האחרונה ראיתי איך פוליטיקה, איומים, שיקולים זרים ותהליכים לא תקינים גוברים על ביצועים, ערכים וטובת הציבור והכלל". לדברי מקורות ברש"ת, המנכ"ל לא הסתדר עם היו"ר שמונה בתקופת רגב, ורבים רואים בהדחתו פוליטית.
שדמי כיהן בשבע השנים האחרונות במגוון תפקידים בכירים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. בין היתר, כיהן כסגן מנהל הרשות וראש אגף (בכיר) כלכלה לתחבורה ציבורית ברשות. בעברו כיהן כסמנכ"ל הכספים של "אגד תעבורה".
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית התייחס להתפטרותו של שדמי, ומסר: "רן שדמי היה אחד ממנהלי הרשות לתחבורה ציבורית הטובים ביותר, והוא עבד ופעל בכל מאודו לקידום מעמד הנהג. אנו מודים לו על תרומתו לקידום מקצוע הנהגים והתחבורה הציבורית ומאחלים לו הצלחה בהמשך תפקידו".