צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי כלי טיס לא-מאויש של צה"ל נפל בדרום הארץ. מצה"ל נמסר כי כוחות הוקפצו למקום על מנת לפנות את הכלי. לא היו נפגעים באירוע, ומצה"ל נמסר כי הוא יתוחקר.
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, הנחה כי כלי טיס מדגם דומה שנמצאים בשירות חיל האוויר יקורקעו עד לסיום התחקיר. מדובר במל"ט בגודל בינוני ששייך לחיל האוויר, המסוגל לבצע משימות איסוף מודיעין. עלותו עומדת על מיליוני שקלים.
רחפן השייך לצה"ל נפל במהלך פעילות כוחות הביטחון לפנות בוקר, בעת שאבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף בשכם. באותה פעילות פלסטיני שהניח מטען חבלה במטרה לפגוע בלוחמים, נפגע ונהרג מאש הכוחות. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" אמרו כי מהירי נהרג מהדי חשאש ממחנה הפליטים בלאטה ליד שכם, נער בן 15, ושלושה נפצעו.
לפני שבועיים כלי טיס בלתי מאויש מסוג "רוכב שמיים" נפל בצהריי היום באזור שכם. לפי הצבא, הכטב"ם נפל בזמן שהיה בפעילות שגרתית במרחב החטיבה המרחבית שומרון, והאירוע תוחקר. לא היה חשש לדליפת מידע.
באותו השבוע טסו כטב"מים מסוג זה מעל שכם וכל יישובי גב ההר, על רקע המתיחות הביטחונית והפעולות הרבות שצה"ל ביצע באזור. גם לפני שלושה שבועות נפל כטב"מ באזור, אך כוחות צבא הספיקו להגיע למקום נפילתו והשיבו אותו לידיהם. ברצועת עזה אירעו מספר מקרים בעבר של תפיסת כטב"מים שנפלו על ידי חמאס.