דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שישי) כי סגן שי איילי בן ה-21 מאשקלון, צוער בגדוד "גפן" בבית הספר לקצינים ששירת כלוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), נפל במהלך היתקלות עם מחבלים בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, הותר לפרסום כי רס"ל (במיל') טל שועה בן ה-31, מבאר שבע, לוחם בגדוד הנדסה 7071 של חטיבה 4, נפל בקרב בדרום רצועת עזה מפגיעה של טיל RPG.
כמו כן לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה, ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום הרצועה - לוחם במילואים בגדוד 8104 של "עוצבת ראם" שנפגע במהלך היתקלות עם מחבלים ולוחם בגדוד 12 של חטיבת גולני.
1 צפייה בגלריה
סגן שי איילי ורס"ל (מיל') טל שועה ז"ל
סגן שי איילי ורס"ל (מיל') טל שועה ז"ל
סגן שי איילי ורס"ל (מיל') טל שועה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
שי ז"ל, היה בן הזקונים במשפחתו, בוגר בית הספר אורט ע״ש הנרי רונסון באשקלון, הוא הותיר אחריו הורים, ראובן ומזל, שתי אחיות, אושרת ושני ואח, זוהר. הלוויתו תתקיים היום ב-11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין באשקלון.
שני איילי, אחותו של שי ז"ל, התקשתה לעכל את הבשורה האיומה וכתבה: "אחי הקטן, לא מעכלת. איך אפשר לעכל את הבשורה הזו? איך?". עמית חברתו כתבה: "נשבר הלב. נוח על משכבך בשלום. איזו אבדה, איזה בן אדם זהב״. עוז, חבר נוסף, כתב: "איזו אבדה ענקית, מלח הארץ, מהטובים שבטובים באמת. לא אשכח אותך גיבור ישראל".
"אני פשוט מפורק. הכרתי אותך וגדלת איתי ואני יודע איזה בנאדם זהב היית, כולך טוב לב ואני לא מאמין שאני כותב ומדבר עליך בלשון עבר, פשוט אבדה גדולה. נשבר הלב. נוח על משכבך בשלום ותודה ששמרת עלינו חבר יקר שלי אוהב אותך מתגעגע", כתב חברו רוי.

"הקול שלך, טל, לא מפסיק להדהד לי בראש"

עמוד הפייסבוק של שועה, נשוי לענבר ומאמן כושר במקצועו, התמלא בשעות האחרונות במילות הספד רבות. אלירן חברו ספד לו: "'שועה', טל שועה שלנו. איזו אבידה! כמה טוב נגנז מן העולם. היית כל כך חי, הכי חי. מרץ, צחוק, עיניים בורקות ומלא אהבה. כמה אהבה. כמה חיזוקים קיבלתי ממך לאורך השנים וכמה חזק היית בעצמך. איזה צדיק. איזה חבר. מסרב להאמין. אי אפשר להאמין, זה כאב שאין לו סוף".
לירן, חבר נוסף, כתב: "הלב שבור והראש לא רוצה להאמין. נזכור אותך תמיד, בכל רגע ובכל מקום, אתה היית הכול. בטוח שאתה במקום טוב ושתשלח לנו מלא כוחות להתמודד. לא הגיוני לדבר עלייך בלשון עבר. אני אוהב אותך אחי היקר שהשם יקום דמך".
אל ההספדים הצטרף גם החבר יובל, שכתב על שועה כך: "הלב הכי גדול והכי טוב בעולם הפסיק לפעום, וכך גם האיש עם הגוף הכי חזק בעולם הוכנע. נגעת בכל כך הרבה אנשים עם האופי המיוחד והמדבק שלך, וצברת המון חברים עם השמחה והאנרגיות שהיית מביא איתך לכל מקום שרק היית דורך בו. אני מריץ בראש את כל הצחוקים שלנו, השטויות, ובעיקר את הקול שלך שלא מפסיק להדהד לי בראש, שאותו אני כל כך מפחד לשכוח".
יובל הוסיף כי "זה מרגיש שאתה מתחבא אי שם באיזו פינה ושעוד כמה רגעים אתה עומד לצאת ולצעוק עבדתי עליכם. עד שאני צובט את עצמי וחוזר למציאות. בעוד כמה שעות אנחנו נגיע לחלוק לך כבוד אחרון, אני באמת לא מאמין שאני רושם את זה אחי היקר והאהוב. תשמור על ענבר אהבת חייך, על המתנה שהשארת לה ועלינו מלמעלה מלך של העולם הגדול. השם יקום דמך".
אייל בן שושן כתב: "חשבתי שאני אקום בבוקר ואגלה שהכל היה חלום ואני לא אראה את הדבר שהכי חששתי ממנו, הפרצוף שלך והמילים הותר לפרסום. אפשר לספר עלייך מגילות ועדיין לא ידעו מי היית, איש שכולו לב אחד גדול, מלא בטוב ורק טוב. לפני חודשיים היה לי יום הולדת 31, ומי כמוך, שועה התקשרת לברך אותי במזל טוב כשאתה פאקינג בתוך עזה... מי שמכיר אותך לא מופתע, ראשון לתת מעצמו למען כולם גם במחיר של מסירת נפש, וכך יצא.. נדאג להנציח אותך, שכולם ידעו איזה בנאדם היית - מלח הארץ. לנצח אחי, אזכור אותך תמיד וניפגש בסוף אתה יודע".
טלי אורה כתבה עליו כי "טל שועה, האחד והיחיד עם סיפור חיים מופלא והמון כוח רצון. כבשת את העולם ואת הלב של מי שפגשת". הדס מנשה הוסיפה כי "כשהקריאו את השם שלך ברדיו, הלב התכווץ! אגרוף ישר ללב! אין מישהו בבויאר שלא הכיר את השם 'שועה'… שועה זה מותג". רבים כתבו כי היה עבורם לדמות לחיקוי וסמל, "תוך שניות הפכת להיות חבר ולא רק מאמן אישי".