המאמצים לחילוץ הילד מהבאר
מדינה שלמה מרותקת למבצע חילוץ ומתפללת שיושלם בהצלחה: כוחות החילוץ במרוקו חופרים כבר שלושה ימים בניסיון להגיע לילד בן 5 שתקוע בבאר בעומק של 32 מטרים. הילד, ששמו רייאן, תקוע בבאר שבכפר איגראן מאז יום שלישי בערב, כבר יותר מ-60 שעות. המחלצים אמרו כי אתמול (יום ה') הצליחו להעביר אליו למטה חמצן ומים, והוא ענה להם.
"אני מתפללת לאלוהים ומתחננת שהוא ייצא מהבאר בריא ושלם", אמרה אמו וסימה חרשיש לטלוויזיה המקומית. "בבקשה אלוהים, הקל על כאביי ועל כאביו, בחור המאובק הזה". חליד אגוראם, אביו של רייאן, סיפר כי חיפש את בנו ביום שלישי במשך שעות, לפני שגילה לנפל לבאר.

ולא רק הוריו של הילד מתפללים, אלא גם מרוקו כולה. התגית SaveRayan# הפכה לאחת המדוברות במרוקו והפוסטים בטוויטר הביאו את ניסיון החילוץ לתשומת לבו של העולם כולו.
הכוחות השתמשו בחבל כדי להעביר מיכל חמצן ומים לילד, אבל לא הצליחו להגיע לחור שבו הוא לכוד. בסוכנות הידיעות הרשמית של מרוקו MAP נכתב כי הם שלחו לשם גם מצלמת CCTV. הם השתמשו בחמישה בולדוזרים כדי לחפור בור מקביל לבאר, בניסיון להגיע אל רייאן.
3 צפייה בגלריה
ילד בן 5 תקוע בור באר מרוקו
ילד בן 5 תקוע בור באר מרוקו
עד כה הכוחות הגיעו לעומק של 19 מטרים
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ילד בן 5 תקוע בור באר מרוקו
ילד בן 5 תקוע בור באר מרוקו
ילד בן 5 תקוע בור באר מרוקו
(צילום: AFP)
במרוקו אמרו כי המחלצים הגיעו בינתיים לעומק של 19 מטרים באותו בור מקביל. "הצלחתי לתקשר עם הילד ושאלתי אותו אם הוא שומע אותי. הייתה תשובה. חיכיתי דקה וראיתי שהוא התחיל להשתמש בחמצן", סיפר עימאד פהמי, מתנדב בסהר האדום.
צוותי רפואה נמצאים במקום, ומסוק בכוננות להעבירו לבית חולים, אם וכאשר יצליחו לחלצו. דובר בממשלת מרוקו אמר כי הממשלה עוקבת מקרוב אחר המצב ובוחנת דרכים שונות להציל את הילד.