בזמן שמחבלים רבים מחמאס עדיין נמצאים בשטח ישראל, אוחזים בבני ערובה רבים ומנהלים חילופי אש עם הכוחות, צה"ל תוקף בתוך רצועת עזה. מעט לפני השעה 19:00 הופצץ והופל "מגדל פלסטין", מגדל בן 14 קומות בלב העיר עזה, ובחמאס איימו בירי על תל אביב בתגובה. שעה אחר כך התגובה הגיעה, בדמות מטחי רקטות כבדים לדרום ולמרכז.
תיעוד הפלת "מגדל פלסטין"
בתל אביב, יבנה, גבעתיים, בת ים, בית דגן וראשון לציון נמנו פגיעות ישירות, ולפחות שני בני אדם נפצעו קשה מהנפילה בראשון לציון. בחמאס אמרו כי שיגרו 150 רקטות במטחים לתל אביב.
אבו עוביידה, דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אמר לפני כן: "כעת, כשהכיבוש הפציץ את מגדל פלסטין באמצע העיר עזה, על תל אביב לעמוד על רגל אחת ולחכות לתגובתנו החזקה".
2 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
הפלת המגדל בלב עזה
2 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
הפיצוץ בעקבות תקיפת "מגדל פלסטין"
שר האנרגיה ישראל כ"ץ חתם הערב על צו המנחה את חברת החשמל להפסיק את אספקת החשמל לרשות הפלסטינית ברצועת עזה. "לאור ההנחיה שקיבלתי משר הביטחון, ולאחר שנמסר לי כי הנושא נבחן וכי בעת הזו אין מניעה בהיבטי המשפט הבינלאומי, אני מנחה להפסיק את מכירת החשמל לרצועת עזה. מה שהיה לא יהיה", אמר כ"ץ.
בנוגע לתקיפה בעזה - הפלת המגדל הראשונה במלחמה - עדכן צה"ל כי מטוסי קרב תקפו שתי תשתיות צבאיות בתוך בניינים רבי קומות, אשר שימשו את בכירי חמאס לביצוע פעולות טרור. "ארגון הטרור חמאס ממקם את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה", הדגישו בצבא.
במשרד הבריאות בעזה אמרו כי 198 פלסטינים נהרגו וכ-1,600 נפצעו, מרביתם מהקרבות בתוך שטח ישראל - ולא מתקיפות צה"ל בעזה.
דובר צה"ל מסר כי כוחות יבשתיים ואוויריים של צה״ל סיכלו מאות מחבלים במוקדים במרחב עוטף עזה ובדרום הארץ.
בהודעה פורטו כמה מהמקרים שבהם חוסלו מחבלים - כלי טיס סיכלו שני מחבלים שניסו לחצות את גדר המערכת ליד מעבר קרני, תשעה מחבלים נוספים סוכלו במרחב הקיבוץ נירים ועוד ארבעה סוכלו במעבר ארז ובקיבוץ ניר עוז על ידי מטוסי קרב. מחבלים נוספים סוכלו בקיבוצים סופה, כפר עזה וכרם שלום. נוסף על כך, סוכלו מחבלים על ידי הכוחות בנקודות נוספות ועל ידי כלי טיס של צה"ל.
פורסם לראשונה: 19:11, 07.10.23