(צילום: חגי דקל)

אולם 315 בבית המשפט המחוזי בירושלים, שבו נערך משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעורר עניין ציבורי רב, ולא אחת מגיעים אליו אזרחים מן השורה על מנת לצפות בדיונים. בין אותם סקרנים נמצא אורי חן, בן 17 בלבד, שמבלה את החופש הגדול בצפייה בעדותו של ארנון מילצ'ן.
"נערים בגילי צריכים להיות מעורבים במה שקורה במדינה", מסביר חן, תלמיד כיתה י"א, "בסופו של דבר מי שיצטרך בעתיד לנהל אותה זה אנחנו, הצעירים. פוליטיקה עיניינה אותי מאז שאני זוכר את עצמי. תמיד אהבתי חדשות ואני תמיד צריך להיות מעודכן. החלטתי להגיע לדיוני המשפט כי מה שמתרחש שם קריטי למצב המדינה. ענייניו של ראש הממשלה משפיעים באופן ישיר על כל מה שקורה פה".
1 צפייה בגלריה
אורי, ילד חביב שבזמן שחבריו עומלים על סרטונים לטיקטוק, עושה מדי יום את דרכו מראשון לציון לירושלים כדי לצפות במשפט נתניהוצילום לירן תמרי
אורי, ילד חביב שבזמן שחבריו עומלים על סרטונים לטיקטוק, עושה מדי יום את דרכו מראשון לציון לירושלים כדי לצפות במשפט נתניהוצילום לירן תמרי
מצא תחביב. אורי חן בבית המשפט
(צילום: לירן תמרי)
חן לא מתעצל, נוסע לירושלים מביתו בראשון לציון ומתבונן באדיקות בעדותו של מילצ'ן, שנמשכת שעות ארוכות מדי יום. "בהתחלה צרכתי את המידע דרך התקשורת", הוא מספר, "אבל אז החלטתי להעמיק. לצד הצפייה בדיונים, אני קורא את החומרים ומגבש את דעותיי. כרגע אני מתעמק בתיק 1000. קראתי לאט לאט את חומרי החקירה ואת כתב האישום, ועכשיו אני נכנס לשאר התיקים. הכי מעניין בעיניי הוא תיק 4000 בגלל כל החקירות שבוצעו בו".
ומה אומרים מכריו על העיסוק יוצא הדופן? "בדרך כלל אני לא משתף חברים שלי", מודה חן, "זה לא מעניין אותם. גם אמא לא כל כך מתחברת לתחביב שאימצתי. היא קוראת לי 'זקן'. אבא בסדר עם זה. הוא אומר שידע זה כוח".