עוד יום קרב בצפון, אחרי שבנו של בכיר חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני נהרג בתקיפה: עשרות שיגורים נרשמו הבוקר (יום חמישי) במטח אחד מלבנון לעבר יישובים רבים בגליל העליון ובמרום הגליל, שהרחוק מביניהם הוא ביריה. אזעקות הופעלו גם באזור מירון, באחד המטחים המשמעותיים בצפון מאז שהחלה המלחמה לפני 48 ימים. חיזבאללה טען כי באותו מטח שוגרו 48 רקטות. משעות הבוקר נרשמו כמה תקריות בגבול הצפון, וארגון הטרור נטל אחריות על 11 מהן.
בין היתר בוצע ירי לעבר מוצבים ולעבר חיילי צה"ל. שני מבנים בקיבוץ מנרה נפגעו מנ"ט, אך לא דווח על נפגעים. בצה"ל ציינו כי זוהו 35 שיגורים משטח לבנון, ובתגובה לירי לעבר ישראל, כלי טיס של צה"ל תקף כמה משגרים שמהם בוצעו השיגורים, כוחות תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" משגר נוסף שממנו בוצע ירי, ומקורות הירי הותקפו גם באמצעות ארטילריה.
הבוקר המתוח בצפון מגיע אחרי שאמש, מעט לפני חצות, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה של צה"ל בדרום לבנון. בהמשך דיווחה רשת אל-ג'זירה כי חמישה נהרגו בתקיפה שבה נפגע בית בעיירה בית יאחון, ואדם נוסף נפצע. רק לאחר מכן אישר חיזבאללה שחמישה מאנשי ארגון הטרור חוסלו, בהם עבאס מוחמד רעד, בנו של יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני מוחמד רעד. 84 מאנשי חיזבאללה חוסלו מתחילת הלחימה.
לפי סוכנות ידיעות לבנונית התקיפה נגד גורמי חיזבאללה בלילה בוצעה אחרי מעקב של צה"ל, וצוין כי המרכז שהותקף היה מוכר לישראל ו"תנועת הצוותים בו הייתה ברורה".
4 צפייה בגלריה
יירוטים בצפת
יירוטים בצפת
יירוטים בצפת, הבוקר
(צילום: שמעון אלבז)
4 צפייה בגלריה
עבאס מוחמד רעד
עבאס מוחמד רעד
עבאס מוחמד רעד
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
רעד, בכיר חיזבאללה, התייחס הבוקר לחיסול בנו ואמר: "בני הקדים אותי במותו. אנחנו איתנים בדרך הזאת וממשיכים בה. נסראללה לימד אותנו כיצד אבות ההרוגים צריכים להיות סבלניים, חזקים ואיתנים בגישת הג'יהאד". ובאשר למזכ"ל חסן נסראללה, הוא ממשיך בשורת הפגישות שלו לאחר שאתמול נפגש עם שני בכירי חמאס, והבוקר הוא נועד עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן בעוד פסגת רשע.
נמסר כי הם "דנו בהתפתחויות האחרונות בפלסטין, לבנון והאזור ובאפשרויות הקיימות והמאמצים להפסקת התוקפנות הישראלית ברצועת עזה. הם דנו גם באחריות המוטלת על כולם למען פלסטין והאזור כולו".
4 צפייה בגלריה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם חוסיין אמיר עבדוללהיאן שר החוץ של איראן
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם חוסיין אמיר עבדוללהיאן שר החוץ של איראן
עוד פסגת רשע. מזכ"ל חיזבאללה עם שר החוץ של איראן
4 צפייה בגלריה
הפגזות צה"ל בכפר כילא
הפגזות צה"ל בכפר כילא
הפגזות צה"ל בכפר כילא, אתמול
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
נזכיר כי אתמול, בצל אישור עסקת החטופים בישיבת הממשלה, גורם בחיזבאללה טען כי גם ארגון הטרור בלבנון ייקח חלק בהפסקת האש שהייתה אמורה להתחיל הבוקר ב-10:00 - על אף שחיזבאללה לא היה צד במו"מ. ההפוגה בלחימה כידוע נדחתה, עם הודעתו המאוחרת של ראש המל"ל צחי הנגבי על כך שלא ישוחררו חטופים לפני יום שישי.
בישראל מעריכים שלמרות הדחייה בשחרור החטופים, ההסכם עם חמאס לא נמצא בסכנה. לפי ההערכות, מדובר בעניינים טכניים ולא בסוגיה שעלולה לפגוע בעסקה, שאמורה לכלול שחרור של לפחות 50 חטופים במקביל להפסקת אש של ארבעה ימים. עם זאת, בירושלים לא שוללים את האפשרות שגם מחר לא ישוחררו חטופים.