4 צפייה בגלריה
בית החולים ברמאללה
בית החולים ברמאללה
בית החולים ברמאללה, לשם פונתה גופת ההרוג
(צילום: רויטרס/Ali Sawafta)
עימותים קשים בין פלסטינים למתנחלים אמש (יום שישי) בכפר בורקה שליד רמאללה. לפי גורמי ביטחון ישראלים, קבוצה של צעירים מהמאחז הלא-חוקי עוז ציון נכנסו לכפר בורקה והתעמתו עם פלסטיני, ככל הנראה במאבק על בעלות קרקעות.
בשיא הוויכוח, אחד המתנחלים פתח באש על הפלסטינים והרג צעיר בן 19, קוסאי מעטאן. מדובר צה"ל נמסר כי לפי הדיווח הפלסטיני שהתקבל, "במהלך העימות בכפר בורקה ירו אזרחים ישראלים לעבר הפלסטינים, וכתוצאה מכך פלסטיני נהרג. בנוסף, התקבלו דיווחים על אזרחים ישראלים פצועים מזריקת אבנים". צה"ל, המשטרה וכוחות ביטחון נוספים הגיעו למקום ופתחו בתחקור.
4 צפייה בגלריה
 קוסאי ג'מאל מעטאן
 קוסאי ג'מאל מעטאן
ההרוג, קוסאי מעטאן
4 צפייה בגלריה
מושלת רמאללה
מושלת רמאללה
מושלת רמאללה בבית החולים
4 צפייה בגלריה
בית החולים ברמאללה
בית החולים ברמאללה
(צילום: רויטרס/Ali Sawafta)
מלבד ההרוג, הפלסטינים אמרו כי שני בני אדם נפצעו מאבנים. מושלת רמאללה הגיעה לבית החולים, שם מאושפזים הפצועים.
הפלסטינים טענו כי במהלך המהומות המתנחלים הציתו שתי מכוניות. לפי הדיווחים, תושבי עוז ציון הגיעו לבורקה עם בעלי חיים - ותושבי הכפר חוששים מהשתלטות המתנחלים על שטחי המרעה שלהם.
בחמאס קראו לנקמה. "אנו מאשרים את הצורך להתגייס ולפעול בכל צורות המאבק כדי להרתיע מתנחלים ולהדוף את תוקפנותם", נכתב, "אנו פונים ללוחמי ההתנגדות המגינים על כבוד עמנו מול כנופיות הפשע הציוניות, וקוראים לכל מחזיקי הנשק לנקום את דמם של השהידים והילדים התמימים של עמנו הפלסטיני. אנו קוראים להפנות את כל המאמצים והיכולות להתעמת עם הכיבוש הציוני הפשיסטי עד לסילוקו מארצנו, ולהשיג את שאיפות עמנו לשחרור ולזכות השיבה".
פורסם לראשונה: 21:55, 04.08.23