בישראל רצו להחזיר את משלחת המוסד מקטאר כבר ביום שישי, אבל המתינו שיגיע המטוס שייקח אותם לארץ. במקביל, משלחת של שב"כ חזרה גם מקהיר בירת מצרים. ישראל אמרה בשלב הזה שהיא לא מוכנה לעבור לעסקה הבאה. חמאס מצידו אמר שאין לו 10 נשים בחיים להחזיר, ובישראל אמרו שמדובר בשקר ושארגון הטרור לא רוצה להביא אותן מסיבותיו. ההפוגה קרסה, אבל עדיין נותר סיכוי קלוש להחזרתה.
1 צפייה בגלריה
דדי ברנע
דדי ברנע
ראש המוסד ברנע
(צילום: עידו ארז )
חמאס ניסה להכניס לרשימה שהעביר לישראל בסוף השבוע שמות של גופות וגברים חיים, וישראל סירבה. למרות עצירת המשא ומתן בקטאר, עדיין לא ניתן להגיד שהמתווה קרס סופית. אם חמאס יתעשת ויסכים בימים הקרובים לשחרר 10 נשים - ישראל תסכים לתת יום הפוגה נוסף. בינתיים הוחלט בישראל על חזרה ללחימה בכל הכוח, מתוך הבנה שרק לחץ צבאי ישכנע את חמאס לעמוד במתווה שהוסכם בין הצדדים.
בימים האחרונים הייתה פסימיות גדולה בישראל, שאין סיכוי שחמאס יממש את הפעימה האחרונה במתווה וישחרר 10 נשים. התחושה הייתה שארגון הטרור בעזה מתעתע בישראל ולא רוצה להחזיר אותן. בכיר ישראלי אמר: "אנחנו יודעים למה הם לא רוצים להחזיר אותן, והם לא יודעים שאנו יודעים. הבהרנו לחמאס שלא נוותר על הנשים, הקבוצה האחרונה של האנשים שהם יכולים להביא, ואם הם לא מביאים אותן - המשא ומתן לא יימשך ולא נתחיל לדבר על הקבוצה הבאה.
"חמאס חשב ששווה לו לשלם על החזרת החטופים במשך שבוע כדי שיהיה לחץ אמריקני על ישראל לא לחדש את המתקפה, אבל הם נכשלו בזה. האמריקנים מאשימים את חמאס בכישלון המשא ומתן, ומאפשרים את המשך הלחימה. חמאס בהלם מוחלט שחזרנו ללחימה. הם בנו על הרחמנות שלנו שניתן לזה עוד זמן".
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
עצרת ב"כיכר החטופים" בתל אביב
(צילום: SATVIEW)

ראש המוסד דדי ברנע הורה אתמול בצהריים לצוותו להתקפל מקטאר ולחזור לארץ בעקבות המבוי הסתום שאליו נקלע המשא ומתן. ברנע הודה לראש ה-CIA וויליאם ברנס, שר המודיעין המצרי עבאס כאמל ולראש ממשלת קטאר מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני על השותפות במאמצי התיווך האדירים, שהביאו לשחרור 84 ישראלים בנוסף ל-24 אזרחים זרים.
ברנע הבהיר: "אפס סבלנות למשחקים מצד חמאס. ישראל לא תהסס לחזור למהלך צבאי מלא - מה שאכן קרה. חמאס מאוד הופתע, הוא חשב שישראל תיתן לו עוד 'שפיל'. חמאס רואה את תזוזת הכוחות וכניסה של חיילים משטחי הכינוס ומופתע מאוד. קיפול הצוות וחזרה ללחימה מלאה הם העברת מסר שלא יהיה שום משא ומתן בלי חזרה מוחלטת למתווה שהוסכם, קרי החזרת הנשים. ישראל לא תזוז מילימטר מהמתווה שהוסכם. תחזירו את הנשים הביתה".
פורסם לראשונה: 22:54, 02.12.23