פרקליטות מחוז צפון הגישה לפני כשבועיים לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה סמיר בכרי, בגין תכנון התקרית שבה נורה המועמד לראשות העיר נצרת מוסעב דוכאן.
2 צפייה בגלריה
הנאשמים מארגון הפשע של סמיר בכרי בפרשיית סוף המירוץ
הנאשמים מארגון הפשע של סמיר בכרי בפרשיית סוף המירוץ
הנאשמים מארגון הפשע של בכרי בפרשיית "סוף המרוץ"
בכרי, שנחשב ליעד מרכזי של המשטרה, נעצר ב-30 באוגוסט עם סגנו מוחמד בחשד לרצח שבוצע בצומת מגידו. טרם מעצרו נעלם בכרי במשך תקופה ארוכה, והיה מבוקש זה ארבעה חודשים בחשד למעורבות בעבירות של רצח, אלימות וסחיטת דמי חסות.
מעצרם של בכרי וסגנו, שפורסם לראשונה ב-ynet, התרחש ביישוב בסמת טבעון בגליל, בתום מבצע מורכב שבו השתתפו כוחות מיוחדים של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון. בכרי ישב בכלא במשך כמה שבועות לאחר המעצר, אך שוחרר בשל חוסר ראיות. לאחר שחרורו, נעצר בשנית בחשד לתכנון הירי לעבר דוכאן - עוד לפני שהספיק לחזור לביתו - וכעת, כאמור, הוגש נגדו כתב אישום בגין סחיטה בכוח, עבירות בנשק וירי מנשק חם.
2 צפייה בגלריה
 מוסעב דוכאן
 מוסעב דוכאן
מוסעב דוכאן
תיעוד: הירי על מוסעב דוכאן

הירי בדוכאן, שבעקבותיו החליט לפרוש מהמרוץ בבחירות המקומיות, אירע יומיים לפני מעצרו של בכרי. כתב אישום הוגש גם נגד אברהים יוסף, שריף עפיפי, חאלד חסן ומוסטפא הינא בגין סחיטה ואיומים, ירי מנשק חם והחזקת נשק. לפי האישום, ביוני 2023 הציג דוכאן את מועמדותו בבחירות לרשויות המקומיות. סמוך לתחילת חודש אוגוסט גמלה בליבם של בכרי וסגנו ההחלטה לירות ולפגוע בדוכאן, במטרה לגרום לו לפרוש מההתמודדות בבחירות.
בשל כך, הם פנו ליוסף ולעפיפי וביקשו מהם לירות בדוכאן בתמורה לתשלום כספי - 40 אלף שקל לכל אחד מהם. לשניים, שהסכימו לבקשה, הוצגה תמונתו של דוכאן כדי שיוכלו לזהותו טרם הירי. יוסף ועפיפי ביקשו מהינא, המתגורר בסמוך לביתו של דוכאן, "לדווח להם על תנועותיו" של המתמודד לראשות העיר. יוסף, עפיפי והינא אף הפעילו רחפן בסביבת ביתו של דוכאן, כדי לעקוב אחר שגרת יומו.
יוסף ועפיפי הצטיידו באקדח, ונסעו במטרה לפגוע בדוכאן, שהיה בדרכו חזרה לביתו מניחום אבלים. חסן עדכן אותם שאין הימצאות משטרה במקום, והשניים יצאו לדרכם רכובים על קטנוע כדי לבצע את התוכנית. עפיפי ירה לעברו של דוכאן לפחות שישה כדורים - והנאשמים נמלטו מהמקום. באותה תקרית נפצע דוכאן באורח בינוני, אחיו וקרוב משפחתם נפצעו קל. חודש לפני התקרית נפתחה אש גם לעבר ביתו של דוכאן, במקרה שבו נגרם רק נזק.
רב-סמל מתקדם איתמר סורק, ראש צוות חקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב העמקים, אמר: "מדובר בתיק מורכב וחמור מאוד. עבדנו ימים ולילות ללא הפסקה במטרה להגיע ליורים. מוסעב דוכאן היה מאוים מאז שירו לעבר ביתו, ואחרי שנפגע מירי עצרנו בשיתוף פעולה עם שירותי ביטחון המדינה ארבעה חשודים. בשלב זה הבנו שמי שעומד מאחורי הירי הוא ראש ארגון הפשע סמיר בכרי. מיד עצרנו אותו, ואספנו את כל החומרים שהובילו לכתב אישום".
רס"מ איתמר סורקרס"מ איתמר סורק
כבר שנים שארגון הפשיעה שבראשו עומד בכרי מאיים על הצפון: פרוטקשן, גביית חובות, סחיטה באיומים, סחר בסמים ובאמל"ח וחיסולים של עבריינים יריבים. באוגוסט האחרון נחשפה מנהרה באורך עשרות מטרים, המשתייכת על פי החשד לארגון הפשיעה של בכרי ושימשה למסתור בזמן פשיטות משטרתיות ומרדפים אחר עבריינים שהיו בדרכם לרצוח.
ארגון הפשע של סמיר בכרי מוכר בעיר נצרת. ראש הארגון הוא במקור תושב עזה, ובשנים האחרונות דאג להתחזק בשטח ולצרף אליו עשרות "חיילים", כולם תושבי הצפון.
עורכי דין המייצגים את בכרי ופאחורי מסרו: "הם מכחישים בתוקף את האמור בכתב האישום. אנו בטוחים שבית המשפט, לאחר שיעבור על החומר, יקבע שאין ראיות בתיק - והם ישתחררו".