לאחר פגיעת כטב"ם חיזבאללה בבסיס גולני, שממנה נהרגו ארבעה חיילים, ארגון הטרור טען הלילה (בין ראשון לשני) כי הוא "החליט להראות חלק ממה שהוא מסוגל, בכל זמן שיבחר וכל מקום שירצה". בארגון ציינו: "צירפנו אזהרות שלנו בסרטון ה'הודהוד', בנוגע למטרות, במיוחד בחיפה. הבטחנו לאויב שחיזבאללה רואה ושומע היכן שהוא לא מצפה".
הגרי בזירת פגיעת הכטב"ם בבא"ח גולני
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני
זירת פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני
זירת פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני
על אופן הפעולה שבה הצליח להחדיר את הכטב"ם נטען כי "היעד היה אחד ממחנות חטיבת גולני בבנימינה. שוגרו עשרות רקטות לעבר מטרות בנהריה ועכו, כדי להפעיל את מערכות ההגנה האווירית. יחד עם הרקטות שוגרו נחילי כטב"מים לעבר אזורים בעכו וחיפה. בחלק מהכטב"מים נעשה שימוש לראשונה. הם הצליחו לחדור את ההגנה האווירית והגיעו למטרה". חיזבאללה המשיך לאיים והבטיח: "נגן על אדמת לבנון. זה רק חלק ממה שיחכה לאויב אם ימשיך בתקיפה של עמנו".
החות'ים, שלוחי איראן בתימן, מיהרו לשבח את תקיפת הכטב"ם ומסרו: "אנו מברכים את חיזבאללה על הפעולה נגד בסיס האימונים של גולני, ומחדשים את הסולידריות של עמנו עם חיזבאללה".
הלילה דובר צה"ל התיר לפרסום כי ארבעה חיילים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו באורח קשה מפגיעת כטב"ם חיזבאללה אמש - בחדר אוכל בבסיס האימונים של חטיבת גולני סמוך לבנימינה. 51 חיילים נוספים נפצעו באירוע, בהם תשעה באורח בינוני והיתר קל. "כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם. האירוע מתוחקר", מסר דובר צה"ל.
מהתחקיר הראשוני שנערך בצה"ל עולה כי הכטב"ם התפוצץ בחדר האוכל בבסיס הצבאי, בשעה שטירונים מגולני אכלו ארוחת ערב במקום. שלושה חיילים נהרגו מהפגיעה במקום, והחייל הרביעי פונה באורח אנוש אך מותו נקבע בהמשך. למקום הוקפצו מסוקי חיל האוויר לטובת פינוי הנפגעים, ובמהלך שעות הערב הגיעו קב"נים רבים לסייע נפשית לחיילים שהיו עדים לפגיעה. בצה"ל הדגישו כי בבסיס יש מיגוניות שמפוזרות בין מבני הקבע, וציינו כי מדובר בבסיס חדש יחסית עם תשתיות מודרניות.
3 צפייה בגלריה
פינוי פצועים מנפילת כטב"ם
פינוי פצועים מנפילת כטב"ם
פינוי פצועים מנפילת כטב"ם
(צילום: Oren ZIV / AFP)
3 צפייה בגלריה
כטב"ם ציאד 107 שגרם לעשרות נפגעים
כטב"ם ציאד 107 שגרם לעשרות נפגעים
כטב"ם ציאד 107 שגרם לעשרות נפגעים
בצה"ל אמרו כי מהתחקיר עולה כי הכטב"ם היה במעקב - עד שנעלם מהמכ"מים. לפי התחקיר, שני הכטב"מים ששיגר חיזבאללה - ככל הנראה מהדגם "ציאד 107" - חדרו מלבנון דרך הים. הכטב"מים ששוגרו אמש, מעט לפני השעה 19:00, זוהו על-ידי מערכות הגילוי של צה"ל ואחד מהם יורט מול חופי נהריה. השני היה תחת מעקב ומרדף אווירי של מטוסי ומסוקי קרב - אבל נותק עימו הקשר בשלב מסוים. בחלוף דקות ארוכות הוא התפוצץ בבא"ח גולני. בחיל האוויר מתחקרים מדוע הוא לא התגלה מחדש, ומדוע לא נשמעה אזעקה.
חייל שהיה עד לפיצוץ אמר: "סיימתי לאכול והייתי בדרכי לפרוזדור, להחזיר את המגש לעמדת השטיפה. ואז היה בום מטורף. דלת הברזל התעקמה, לא הבנו מה קרה ופתאום משהו חדר את התקרה בחדר האוכל. לא שמענו כלום, רק את הפיצוץ האדיר. לא הייתה שום אזעקה. רצנו לכיוון המיגונית, ואז ראיתי שצריכים חוסם עורקים. המון חיילים פצועים היו מלאים בדם. עזרנו להם להגיע למיגונית והמתנו שם".
פרמדיק מד"א רפי שבע סיפר: "הגענו עשרות צוותים של מד"א, הכרזנו אירוע רב-נפגעים וטיפלנו בנפגעים. מדובר בזירה קשה - פגיעת כטב"ם גרמה לפצועי הדף ורסס. הם פונו על-ידי צוותי מד"א במהירות ובמסוקים לבתי החולים".