"המלחמה הנוכחית אינה בין עזה לישראל, אלא בין אמת לשקר ובין יהירות לאמונה": ביום שישי האחרון פורסם באתר הרשמי של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי סרטון של פגישה שקיים ב-2 במאי 1998 עם אחמד יאסין, מייסד חמאס ומנהיגה הרוחני שנהרג בסיכול ממוקד של צה"ל במהלך האינתיפאדה השנייה. מטרת הסרטון, שפורסם כחודש לאחר תחילת המלחמה ברצועת עזה, היא להראות את מחויבותה של איראן לסוגיה הפלסטינית ואת תמיכתה ומקומה בחיזוק ציר ההתנגדות כולו.
פגישת עלי חמינאי ואחמד יאסין ב-1998

בווידאו שהועלה לאתר של חמינאי מוצגת פגישתם של המנהיגים - החל מלחיצות הידיים של הבכירים ועד דבריו של יאסין, שבירך על הגעתו לאיראן ועל המפגש בין השניים. בסרטון נשמע יאסין אומר כי יש לתמוך בכל האדמות האסלאמיות ולסייע לפלסטינים כדי שיוכלו להיות חזקים בעימות מול ישראל.
חמינאי, שהביע את גאוותו בארגון הטרור, השיב כי הוא מאמין שיאסין והאחים בפלסטין נמצאים בחזית הלחימה, במלחמה בין האמת לשקר. חמינאי הוסיף כי בטהרן מתנגדים לישראל ולממשלתה. "אין לנו ספק לגבי העתיד", ציין. בפגישה נאמר כי מה שחשוב זה תוכנית הפעולה ויאסין הדגיש כי הארגון יילחם עד לשחרור אל-אקצא.
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
1 צפייה בגלריה
עלי חמינאי ואחמד יאסין
עלי חמינאי ואחמד יאסין
חמינאי ויאסין
(צילום: AFP, GettyImages)
יש לציין כי ב-1 בנובמבר, בנאומו של חמינאי, השתמש מנהיגה של איראן במינוח זהה לזה שנשמע בסרטון. "המלחמה הנוכחית אינה בין עזה לישראל, אלא בין אמת לשקר ובין יהירות לאמונה". הסרטון משלב קטעים מהלחימה העכשווית של לצד צילומים ישנים, מה שנועד להראות את התמיכה האיראנית ארוכת השנים בארגון הטרור, בכל המובנים.

"הציונות ביהדות היא כמו דאעש באסלאם"

בתוך כך, אחד מרבני הקהילה היהודית בטהרן, הרב יונה חמאמי לאלהזאר, אמר בראיונות לתקשורת האיראנית כי הציונות ביהדות היא כמו דאעש באסלאם. לדבריו, שורש הבעיה במלחמה בין ישראל לחמאס הוא "כאשר נוצרה הציונות". הרב ציין הציונות גרמה לפגיעה הגדולה ביותר בדימוי ובאמונה של היהדות, וטען כי יש ניצול לרעה של המשטר הציוני במונח "אנטישמיות". הוא הוסיף כי מלכתחילה "הגיעו ההתנגדויות הראשונות לציונות מצד היהודים, שנמשכות עד היום. המשטר הציוני מתכוון להצדיק את עצמו הן בתוך השטחים הכבושים והן ברמה העולמית, ובדרך כלשהי, על ידי הונאה, המעשים שלו הופכים את זה כך שזה ייראה הגיוני ומוצדק".
הרב אמר כי "האמונות הדתיות של היהודים נגזרות מהתורה. ישראל מנסה להראות קשר של חמאס לדאעש. דאעש לא היה נציג של האסלאם, והמוסלמים בעולם היו נגד דעה זו. גם התנהגותם במהלך ההיסטוריה לא הייתה כזו. באופן דומה, המשטר הציוני בהחלט אינו מייצג את אמונתם של רוב יהודי העולם, אך ההתעללות הזו נמשכת בתמיכת המערב וארצות הברית".
הוא טעו כי "כיום, המשטר הציוני ממש מושחת בקרב דעת הקהל בעולם. חשיבות זו ניתן לראות מהצעדות האנטי-ציוניות של אומות העולם לתמיכה באומה הפלסטינית המדוכאת, אפילו בבירות אירופה ובאמריקה, הנחשבות לתומכות מסורתיות של משטר זה. עבור אנשים מכל העולם, ללא הבדל דת, שפה וגזע, ילדים פלסטינים הם חפים מפשע. ב-8 בנובמבר הייתה התכנסות של יהודי איראן נגד פשעי המשטר הציוני, התכנסות ספונטנית שהתקיימה בו זמנית בחלק מערי ארצנו. התכנסות זו, לצד עשרות התכנסויות המתקיימות בנוכחות יהודים וחסידי דתות אחרות בערים שונות בעולם, היא הוכחה ברורה לשערורייה של המשטר הציוני".
הרב התייחס להפצצות ישראל בעזה, ואמר כי "המשטר הציוני החל לתקוף את התושבים בטירוף, הרג יותר מ-10 אלף איש. אזורי מגורים רבים בעזה נהרסו, ושתיקת העולם על פעולות אלו אינה מובנת. פשעי המשטר הציוני בעזה אינם מקובלים על אף אדם חופשי. הן נעשות רק כדי ליצור טרור בעם, ואין להן ערך צבאי. לפי ידיעה שפורסמה, המשטר הציוני הטיל על תושבי עזה יותר פצצות ממה שאמריקה השתמשה בהירושימה. בשביל מה נועדו ההתקפות המטורפות האלה? המשטר הבלתי לגיטימי שהוקם בתואנה של כמה אידיאלים ואמונות של היהודים, מספק כיום דלק למכונת המלחמה שלו עם אותן אמונות שווא".
מאז תחילת הציונות, כלשונו, הציונים תמיד התבססו על תעמולה כוזבת. "אחד התירוצים של זרם זה לתעמולה וההונאה של חלק מהיהודים הוא נושא השואה", ציין. "גרמניה הנאצית הרגה יהודים רבים, אז הציונות קבעה כי הם המפלט היחיד ליהודים, וכי היהודים לא יהיו בטוחים בשום מקום מלבד ישראל. טענת הציונות הייתה שלא נאפשר לשואה שנייה להתרחש שוב. עם זאת, ההתנגדויות הראשונות לציונות הגיעו מצד היהודים מאז תחילת המהפכה". הוא סיכם את דבריו בהתייחסות לקהילת היהודים בטהרן. "יהודי איראן נמצאים במצב טוב. היהודים פה נפרדים מהציונים, ומדיניות זו הבטיחה כי זכויות המיעוט היהודי יכובדו. יהודי איראן תמיד היו נגד המשטר הציוני".