ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל", האופוזיציוני למשטר בטהרן, חשף לראשונה את זהותו של איש המודיעין האחראי על חיסול מתנגדי משטר גולים ותכנון פעולות ופיגועים נגד ישראלים בחו"ל. סגן ראש הביטחון הפנימי במשרד המודיעין האיראני, שזהותו נשמרה בסוד עד לאחרונה, הוא יחיא חוסייני פנג'קי, המכונה סייד יחיא חמידי.
החשיפה: סגן ראש הביטחון הפנימי במשרד המודיעין האיראני
(מתוך הכתבה של "איראן אינטרנשיונל")

1 צפייה בגלריה
נחשף: האיראני שמתכנן פעילות נגד ישראלים ומתנגדי משטר
נחשף: האיראני שמתכנן פעילות נגד ישראלים ומתנגדי משטר
יחיא חוסייני פנג'קי
(מתוך הכתבה של "איראן אינטרנשיונל")
חוסייני עומד בראש משרד המודיעין באיראן שתפקידו כאמור הוא לחסל פעילים אנטי איראניים ואף לרצוח ישראלים. בין פעילותיו הבולטות של המשרד: פיגוע בכינוס של גולים איראנים בפריז, שסוכל על ידי המוסד הישראלי ב-2018.
פעילות המשרד מתמקדת בהפצת פחד, תכנון הרציחות והחטיפות ברחבי העולם - הכל, בחסות המשטר בטהרן. מקור במשרד ההגנה האיראני שוחח עם הערוץ ואישר את זהותו של חוסייני, שנמנה עם בני הדור החדש של מנהלי המודיעין תחת אמונו של המנהיג העליון עלי חמינאי.
הוא נולד ב-23 בינואר 1975 בעיר כאראג', ובעל תואר ד"ר במדעי המדינה מטעם אוניברסיטה בעיר טבריז. הוא פרסם שני מאמרים בכתבי עת אקדמיים, אחד מהם עם "שמועות ואיומים בסביבה ביטחונית", והשני נושא את השם "טרור במרחב הסייבר והאמצעים להתמודד איתו".

הנקמה על חיסול סולימאני, והפעולות נגד ישראל

במסגרת תפקידו במשרד המודיעין הקים חוסייני את "מטה שהיד סולימאני" שמבצע פעולות טרור ברחבי העולם בסיוע משמרות המהפכה וכל גופי המודיעין האיראניים. האגף נקרא כאמור על שם קאסם סולימאני, שחוסל על ידי האמריקנים לפני כארבע שנים.
על פי מקור מודעיני, לחוסייני יש קשרים קרובים מאוד עם משמרות המהפכה. הוא אף נסע כמה פעמים לסוריה וללבנון, שם שיתף פעולה עם חיזבאללה וכוח קודס באמצעות חילופי מידע בין משמרות המהפכה באיראן למשרד המודיעין. אבל על פי הדיווח, זה רק חלק קטן מסיפורו.
נוסף להיותו סגן ראש הביטחון הפנימי הוא אחראי גם על "ענייני ישראל". המקור חשף בפני "איראן אינטרנשיונל" כי האחריות הכפולה ניתנה לו לפי החלטתו של המנהיג העליון חמינאי, שהעדיף להקצות יותר משאבים כספיים ואנושיים לפעילות התקפית נגד ישראל. כך ירד חוסייני את מקומו של סעיד האשמי, שהיה אחד המנהלים הוותיקים במשרד, אך האיחוד האירופי ובריטניה הטילו עליו סנקציות לאחר חשיפת הקשר לפיגוע שסוכל ע"י המוסד בפריז.
בניגוד למשמרות המהפכה, משרד המודיעין הוא בעל מבנה מאורגן יותר, מה שמאפשר לו לבצע פעולות מחוץ למדינה. המשרד שולח את אנשיו בשתי דרכים: האחת היא שלוחה רשמית, כאשר סוכני מודיעין פעולים תחת הכיסוי של משרד החוץ ושוהים בשגרירויות איראן. השנייה היא תחת כיסוי של סוחרים, ללא קשר למוסדות הרשמיים של המדינה.
בין ה"קבלנים" הראשיים של המשרד ישנם גם סוחרי סמים גדולים בעולם, שמתכננים חיסולים, חטיפות ופעולות חבלה. הביצוע של התוכניות מוטל על כוחות נאמנים במטרה להימנע מהשארת עקבות שיקשרו בין הפעולה לבין המשרד האיראני. בדרך זו ביצע המערך פעולות רבות באירופה.

פיגוע כושל בצרפת, חיסול מוצלח של מתנגדי משטר

אחת הפעולות החשובות והבולטות של המשרד הייתה כאמור הנחת פצצה בכנס של ארגון המתנגד למשטר האיראני, ארגון 'מוג'אהדין ח'לק'. הפעילות תוכננה על ידי אסדאללה אסדי, המזכיר השלישי של שגרירות איראן באוסטריה - ונכשלה. אסדי נעצר ונידון ל-20 שנות מאסר, אך שוחרר בחילופי אסירים תמורת אזרח בלגי שנכלא באיראן באשמת ריגול מפוברקת.
שנתיים לאחר מכן, אחמד מולה ניסי, פעיל פוליטי ערבי, נרצח בהאג בהולנד. עיתון "הטיימס" דיווח כי משרד המודיעין קשור לרצח באמצעות רידוואן תאקי, גנגסטר ממוצא מרוקני. בנוסף, חיסולו של סעיד כרמיאן ומסעוד מולאווי, ממתנגדי המשטר ומנהלי רשתות חברתיות באיסטנבול, בוצעו על ידי שלוחה של משרד המודיעין.