"דרש חיבוק" כדי לעזוב את זירת האונס: בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ראשון) את מישאל זהר בעבירת אינוס בנסיבות מחמירות, לאחר שאנס סטודנטית שלמדה עימו - וטען כי היא מנסה להעליל עליו עלילת שווא. זהר, נשוי ואב לילד, הוא בעל תואר דוקטור לרפואה שהיה חוקר באוניברסיטת רייכמן בהרצליה עד ספטמבר 2023. הוא גם היה עד לאחרונה חבר במועדון הצעירים של מכון ויצמן, והקים את עמותת "דרך אדם" כשהיה סטודנט לרפואה, כך לפי מידע באגודת ידידי מכון ויצמן למדע.
בפייסבוק של אגודת המכון הוא מופיע שם ובו מספר על אהבתו להפלגה ביאכטות כסקיפר. "מחכה לנו עולם חדש ובתקווה טוב יותר, בצד השני של התקופה הזו", אמר ב-2020. עם הרשעתו באונס, התירו שופטי בית המשפט המחוזי דניאל בן טולילה, טל לחיאני שהם ויואב עטר לפרסם את שמו.
1 צפייה בגלריה
מישאל זהר שנאשם באונס
מישאל זהר שנאשם באונס
ד"ר מישאל זהר
לפי האישום, השניים למדו יחד באוניברסיטה והיו בקשר ידידותי. ב-2015, קבעו להיפגש ולצאת לבלות, אך לאחר שהמתלוננת אספה אותו טען שהוא "עייף ולא רוצה לשתות". משם נסעו לבית הוריה של המתלוננת, שם שתו אלכוהול ושוחחו. בשלב מסוים, תואר בכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום, זהר משך אותה לכיוונו והחל לנשקה. לאחר מכן ביצע בה מעשה סדום, למרות התנגדותה.
לאחר האירוע, דרשה ממנו לעזוב, אך הוא דרש חיבוק כתנאי לעזיבתו. המתלוננת נאלצה לחבק אותו כדי שיעזוב את בית הוריה.
לאורך הדיונים בבית המשפט התעקש זהר כי היחסים בינו לבין המתלוננת היו בהסכמה וכי מדובר בעלילת שווא. עם זאת, בית המשפט נתן אמון מלא בגרסתה של המתלוננת - ודחה את טענותיו. הם קבעו כי הטענה לעלילת שווא לא רק שאינה נתמכת בראיה כלשהי, אלא מנוגדת לכל היגיון ושכל ישר. קבלת טענה זו, הם אמרו, מחייבת להאמין כי המתלוננת תכננה עלילת שווא במשך חמש שנים, למרות שהיו בידיה כל הראיות הדרושות כבר בסמוך לאירוע.
זהר טען כי "אני לא כפיתי את עצמי עליה. לא השתמשתי בכוח בשום שלב. היא לא אמרה לא, כל דבר מהסוג הזה בשום שלב...". המתלוננת סיפרה כי הערב התפתח לכיוון שלא צפתה, וכאשר הגיעו לחדר השינה הוא שינה את ההתנהגות שלו והיא הביעה את סירובה. השופטים קבעו כי לפי ההלכה עם הבעה של אי-הסכמה בכל דרך, "מוטלת על כתפי בן הזוג חובה מוגברת לברר את ההסכמה של האישה לקיום יחסי המין...". עוד קבעו "העובדה כי המתלוננת עד מעשה הבעילה עצמה המשיכה להתנגד מילולית ולומר לנאשם לא, אינה מותירה ספק כי הבעילה בוצעה בניגוד להסכמתה, וכי הנאשם היה מודע לחוסר ההסכמה".
לנוכח כל אלה, החליט כאמור בית המשפט להרשיע את זהר בעבירות של אינוס בנסיבות מחמירות. עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום, שניהלה את התיק, מסרה כי "הרשעתו של מישאל זהר משקפת את החשיבות הרבה שבית המשפט רואה בהגנה על נשים מפני פגיעה מינית".
לדבריה, "מדובר במקרה בו זהר ניצל את האמון של המתלוננת ואנס אותה בכוח ובאלימות. אומץ ליבה של המתלוננת, כפי שמשתקף היטב בהכרעת הדין שולח מסר ברור לכל אותן המתלוננות אשר אוזרות אומץ להתלונן גם בחלוף זמן ושינוי סטטוס בחיים. הפרקליטות תמשיך לפעול בנחישות להגן על קורבנות עבירות מין ולהביא לדין את מי שפוגע בהם".