פסגה נוספת תיפתח מחר (חמישי) בדוחא, בירת קטאר, ובבית הלבן כבר נערכים לתרחיש הצפוי מבחינתם, שבו המגעים לא יישאו פרי. הממשל האמריקני מתכוון להגיש בפסגה מתווה חדש ולהפעיל לחצים כבדים על הצדדים לאישור מיידי של עקרונות המתווה. מבחינת האמריקנים, מדובר בפסגת "ההזדמנות האחרונה" - אך בעבר כבר תיארו מפגשים כאלה בשמות דומים.
1 צפייה בגלריה
 נתניהו, ביידן וסינוואר. השיחות ייכשלו?
 נתניהו, ביידן וסינוואר. השיחות ייכשלו?
נתניהו, ביידן וסינוואר. השיחות ייכשלו?
(צילום: רויטרס, SAUL LOEB/AFP)
לפי שעה, לא ברור מה יכלול אותו מתווה חדש ועד כמה יהיה שונה מהנוכחי. בהצהרה של הבית הלבן ביום שישי האחרון בשם ביידן ומנהיגי קטאר ומצרים נכתב כי "אנחנו, המתווכים, מוכנים אם יהיה בכך צורך להציע הצעה אחרונה כדי לפתור את הסוגיות שנותרו באשר ליישום (ההסכם) בצורה שתתאים לציפיות של כל הצדדים". ההנחה היא שהמסמך החדש יתבסס על המתווה המקורי - אבל ינסה לענות על הבעיות שהעלו שני הצדדים בו.
ברט מקגורק, השליח המיוחד של ביידן למזרח התיכון, נשלח לקהיר כדי לסגור את סוגיית הנוכחות בציר פילדלפי והגורמים שיהיו אחראיים על מעבר רפיח - חלק מהסעיפים המרכזיים בעסקה - ומשם יגיע לדוחא ויצטרף לשיחות. כמוהו, גם ראש ה-CIA ביל ברנס ישתתף בשיחות.
בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדירו כ"שקר" את הפרסום ב"ניו יורק טיימס", לפיו ישראל גילתה פחות גמישות בשיחות האחרונות לעסקת שחרור חטופים, והקשיחה את עמדתה במשא ומתן. לפי מסמכים שנחשפו בפרסום, ישראל העלתה חמש דרישות חדשות בשיחות שנערכו בסוף חודש יולי - בהן הדרישה להישארות כוחות צה"ל בגבול הדרומי של הרצועה.
"טיוטת ה-27 ביולי אינה כוללת תנאים חדשים ואינה סותרת את מתווה ה-27 במאי. חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים - דבר שראש הממשלה התנגד לו", נמסר מלשכת רה"מ. בנוסף, נטען כי "הטיוטה מתייחסת לצורך בהקמת מנגנון בידוק מוסכם, על מנת להבטיח כי רק אזרחים לא חמושים יחזרו לצפון הרצועה (הצעה שהועלתה על ידי ארה"ב - א"א) - בהתאם למוצע במתווה ה-27 במאי.
הצהרת משפחות חטופים, ביום ה-309 למלחמה
(צילום: ליאור שרון)

"בנוסף, בטיוטה צוין כי כל החטופים החיים בקטגוריה הרלוונטית צריכים להשתחרר, בהתאם למתווה ה-27 במאי, שקבע כי מספר מסוים של חטופים – חיים או מתים – ישוחרר", מסרו.
בנוגע לטענת הוספת דרישות חדשות גם בנושא האופן שבו מחבלים פלסטינים ישוחררו, הודיעה הלשכה כי "בטיוטת ה-27 ביולי לא צוינו תנאים חדשים. להיפך, במתווה ה-27 במאי צוין כי לישראל תהיה זכות וטו על מספר מסוים של מחבלים משוחררים, וכי ישראל תוכל להגלות לפחות מספר מסוים של מחבלים. טיוטת ה-27 ביולי כוללת הבהרות חיוניות לצורך יישום הנכתב במתווה ה-27 במאי".
רה"מ נתניהו יכנס היום את צוות המשא ומתן בראשות ראש המוסד דדי ברנע לדיון, לפני יציאת הצוות לפסגה בדוחא. גורמים שמעורים בנושא אומרים כי השאלה היא האם נתניהו ייתן מנדט נרחב לצוות לקראת יציאתו לדוחא כדי שיוכלו לסגור עסקה.