ח"כ מילביצקי: "רפורמה תהיה, תיקונים במערכת המשפט יהיו"
(צילום: חגי דקל)

על רקע המחלוקת סביב בחירת הרכב הוועדה למינוי שופטים - שהכנסת צפויה לבחור עד 15 ביוני - ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד אמר היום (שני) בריאיון לאולפן ynet כי "מי שחושב שהוועדה תתכנס כאילו לא היו בחירות וכאילו אין ממשלה שבאה לעשות שינוי - טועה". לדבריו, "עדיף להגיע למבנה של הסכמה רחבה, אבל אם לא נצליח לעשות את זה - אנחנו נממש את המדיניות שלשמה נשלחנו גם בלעדיה".
"רפורמה תהיה, תיקונים במערכת המשפט יהיו", קבע ח"כ מילביצקי. "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שעוצרים למרות שהיה לו רוב. באנו עם הצעות פרקטיות על השולחן ואנחנו מדברים כבר כמה חודשים ומנסים להגיע להבנות. אם זה לא יקרה, הנהלת הקואליציה תתכנס ותחליט מה לעשות".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
"אנחנו מדברים כבר כמה חודשים ומנסים להגיע להבנות". הידברות בבית הנשיא לצד המחאות
(צילום: קובי גדעון לע"מ, טל שחר)
ח"כ סולומון: "אני לא רואה דרך חזרה מקידום הרפורמה"
(צילום: חגי דקל)

מילביצקי אף פנה אל "מי שחושב שהוא יביא ל'זחילה' לקראת כינוס הוועדה על ידי זה שלא יגיע איתנו להסכמה", ואמר כי "זה לא יקרה. פשוט מאוד, הדבר הזה לא יקרה. לפני חודשיים הצענו להקפיא את הכול עד שנחליט ביחד מה קורה. אמרנו ש'כל עוד יש דיבורים - אנחנו לא פועלים באופן חד צדדי' ונציגי האופוזיציה החליטו אז שהם לא רוצים".
גם ח"כ משה סולומון מהציונות הדתית הגיב באולפן ynet למחלוקת, ואמר כי "כשמניחים את הוועדה לבחירת שופטים על השולחן יש מחלוקות. חייב להיות שינוי משמעותי במערכת המשפט, אנחנו כממשלה מחויבים לזה, אבל צריך לקדם קודם את מה שהוסכם". הוא הוסיף כי "הרפורמה צריכה לעבור בקונסטלציה כזו או אחרת. אני לא רואה דרך חזרה מקידום הרפורמה, אבל אני מקווה שהצדדים יוכלו לשבת ולדבר. אי אפשר להתעלם ממה שהיה במושב האחרון אל מול המחאות".
2 צפייה בגלריה
רם בן ברק
רם בן ברק
"בוועדה לבחירת שופטים נראה את הכוונות האמיתיות של הקואליציה". ח"כ בן ברק
(צילום: שלו שלום)
ח"כ רם בן ברק מיש עתיד טען בריאיון ל-ynet radio היום כי "בוועדה לבחירת שופטים נראה את הכוונות האמיתיות של הקואליציה. אם הם יתעשתו נוכל לעשות רפורמה בבתי המשפט, אבל אם הם ישברו את הכלים ויעשו את מה שהם רוצים - אז ברור שהם יושבים שם למראית עין. בשביל זה אנחנו צריכים להישאר בבית הנשיא".
הוא הוסיף כי על אף הרצון להידברות, "יש דברים שהם לא לגיטימיים, שלא יכולים לקרות. אי אפשר לשנות את האופי של המדינה. לפני 75 שנה נחתם חוזה ודובר בפירוש על מדינה שוויונית לכל תושביה, מדינה שבה לא ייפגעו זכויות".