מיצגי מחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
(צילום: ג'רמי פורטנוי)

הערב יתקיימו זה השבת ה-15 ברציפות הפגנות נגד המהפכה המשפטית בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. במקביל יתקיימו הפגנות בעד המהפכה המשפטית בכמה ערים, בין היתר בירושלים, אשקלון, באר שבע ונתניה.
המוקד המרכזי יהיה, כרגיל, בהפגנה השבועית בקפלן בתל אביב, אך העיניים היום יהיו נשואות גם לעבר הפגנה שצפויה להתקיים בנתניה בעד ונגד המהפכה המשפטית, אליה צפויים להגיע בין היתר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחברי כנסת מהליכוד. ההפגנה בעד הרפורמה תהיה תחת הסימן "העם בחר רפורמה משפטית". מארגני ההפגנה קראו בקבוצות השונות לאנשים שגרים באזור להגיע: "לא נפקיר את הזירה לאנרכיסטים".
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בגדרה, היום
(צילום: מאיר תורג'מן)

5 צפייה בגלריה
הפגנה בקפלן, תל אביב
הפגנה בקפלן, תל אביב
הפגנה בקפלן, תל אביב. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
הפגנות בעד ונגד המהפכה המשפטית בנתניה
הפגנות בעד ונגד המהפכה המשפטית בנתניה
מתווה ההפגנה בנתניה הערב. "מזמין אלימות"
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בצעדה באביתר
איתמר בן גביר בצעדה באביתר
יגיע להפגנת תומכי הרפורמה בנתניה. "בא לתדלק"
(צילום: יאיר שגיא)
לעומת זאת מארגני ההפגנה נגד המהפכה המשפטית חוששים מ"שפיכות דמים", הערב בנתניה. לדבריהם, בן גביר מגיע לשם רק כדי לתדלק את הפגנת תומכיו, שתהיה בצמוד להפגנה הקבועה נגד המהפכה, בה משתתפים מדי שבוע אלפים. לטענת המארגנים המשטרה אישרה "מתווה לא הגיוני שמזמין אלימות". בכיר במטה המאבק נגד המהפכה המשפטית אמר כי "אנחנו מתריעים ומזהירים מבעוד מועד. בכירים לשעבר במשטרה אמרו שהמתווה הזה הוא 'תקלה מבצעית'".
במטה מודאגים ואומרים כי במשך שבועות יש להם אינדיקציות על התארגנויות אלימות מתוכננות. בין היתר בשל הודעות שעוברות בקבוצות של תומכי הרפורמה. "בניגוד לכל היגיון השר שאמון על ביטחון האזרחים מגיע לנאום ולתדלק. מאשרים בנתניה מתווה שהוא מטורף - הפגנה צמודה אחת לשנייה באותה השעה. יש את כל המרכיבים לאלימות", הוסיף הבכיר.
5 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים
מחאת המילואימניקים
ינאם בהפגנה הערב. הרמטכ"ל לשעבר חלוץ
( צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
דוד מזרחי, לשעבר בכיר ב"לה פמיליה"
דוד מזרחי, לשעבר בכיר ב"לה פמיליה"
וגם הוא. דוד מזרחי, לשעבר בכיר ב"לה פמיליה"
(צילום: עוז מועלם)
במקביל להפגנה בנתניה תחל כבר ב-18:30 התכנסות בכיכר הבימה, לקראת הצעדה לרחוב קפלן שפותחת את ההפגנה השבועית כבר 15 מוצאי שבת ברציפות. בין הנואמים בהפגנה הערב בתל אביב יהיו הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, השייטת האולימפית ורד בוסקילה והפעיל החברתי דוד מזרחי (לשעבר בכיר ב"לה פמיליה"). את ההפגנה תנחה כמדי שבוע שקמה ברסלר.
ממובילי ההפגנה בקפלן הערב נמסר: "נאום השקרים של נתניהו בתחילת השבוע הוכיח שפניו לדיקטטורה. כל ויתור בוועדה לבחירת השופטים יכניס שופטים 'שפוטים' לבית המשפט העליון ויחל את תהליך הפיכתה של מדינת ישראל לדיקטטורה משיחית. המיליונים שהשתתפו בהפגנות עד היום יתנגדו להרס מדינת ישראל וערכי מגילת העצמאות. אנו קוראים לראשי האופוזיציה לא לאפשר מריחת זמן ולהודיע כי תאריך היעד להסכמה רחבה הוא עד יום העצמאות. גרירת רגליים תביא להרס הכלכלה, הצבא והקרע בעם".
בינתיים, אחר הצהריים כבר התקיימו הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחובות בהשתתפות כ-3,000 איש, ובגדרה בהשתתפות מספר קטן של מוחים.
אמש מחו מאות מפגינים מחוץ לתחנת משטרת גלילות בעקבות מעצרו של דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, במהלך הפגנה קודמת בהרצליה מול ביתו של בעלי ערוץ 14. לאחר כשעתיים הוא אכן שוחרר, בלחץ המחאה החריגה. לקראת חצות שוחרר מפגין נוסף שנעצר במהלך פינויים של כ-30 מפגינים שמחו בתוך התחנה עצמה.