טיל נ"ט פגע אחר הצהריים (יום שני) בחצר בית בקריית שמונה, ובאורח נס גרם "רק" לפציעתם באורח קל של גבר בן 39 ובתו בת ה-9. קרן בן אור, שבעלה ובתה נפגעו מהרסיסים, סיפרה ל-ynet: "עוד לא הספקנו לרדת למקלט, והטיל התפוצץ בגינה".
נפילה סמוך לבית בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
נפילה סמוך לבית בקריית שמונה
נפילה סמוך לבית בקריית שמונה
קרן ובתה, ליד חלון ביתם. "יש לי אמונה חזקה בבורא עולם"
(צילום: יאיר קראוס)
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
2 צפייה בגלריה
נפילת רקטה בקריית שמונה
נפילת רקטה בקריית שמונה
רסיסי הרקטה בקריית שמונה
(צילום: יאיר קראוס)
קרן סיפרה: "סיימתי לקטוף לימונים, עליתי הביתה מהגינה, והייתי ליד החלון עם כל ילדיי. כששמעתי את האזעקה הסתובבנו לרדת למקלט. עוד לא הספקנו לרדת, והטיל שנפל בגינה התפוצץ איפה שהייתי שנייה לפני כן. היו זכוכיות מסביב לילדיי, אבל ברוך השם אף אחד מהם לא נפגע באופן רציני".
"אני לא התפניתי. יש לי אמונה חזקה בבורא עולם, ויש לי שישה ילדים שמתוכם ארבעה בחינוך מיוחד", אמרה קרן. "רק לפני חצי שנה, אחרי שש שנים בבית אחד, עברנו דירה. הילדים עדיין לא קולטים את המעבר וקשה להם איתו". קרן מספרת שגם בעלה, שנפצע באורח קל באירוע, כמעט ולא נמצא בבית. "הוא עובד חיוני בצומת הגומא ונותן שירות. אני רוב הזמן נמצאת לבד עם שישה ילדים. אני בקושי מספיקה דברים יומיומיים, לכן אני מעדיפה להישאר פה, והשם ישמור אותנו".
רוב תושבי קריית שמונה, נציין, כבר עזבו את העיר ועוד מאות מילאו טופס בקשת עזיבה וממתינים לפינוי. "כולם מסויטים, יש פחד שמה שקרה בדרום יקרה גם פה בצפון", אמר אתמול אייל וקראט שעזב עם משפחתו. עם זאת, יש לא מעט תושבים שמסרבים לעזוב. "אני נשאר כאן", הצהיר אתמול משה אוחנה, "אני סומך על צה"ל, על הממשלה ועל המדינה. פה ביתי, לא אתן לאף ארגון טרור לגרום לי לעזוב את העיר".