צה"ל חיסל היום (רביעי) פעיל בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן בצידון שבדרום לבנון, אחרי המטח הכבד של חיזבאללה לקצרין. אחרי הדיווחים הערביים על מותו של חליל אל-מקדח בתקיפת כטב"ם שכוונה לרכב שנסע באזור הווילות בעיר - צה"ל אישר שחיסל את חליל, ומסר כי מדובר באחיו של מוניר אל-מקדח, תושב לבנון שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה וממשיך לנסות ולקדם פיגועים.
תיעוד מזירת התקיפה בצידון

תיעוד החיסול בצידון
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מתקיפת כלי רכב בצידון
תיעוד לבנוני מתקיפת כלי רכב בצידון
חליל אל-מקדח והרכב שהותקף
בהודעת צה"ל צוין כי "צה״ל ושב״כ ממשיכים בסדרת החיסולים בלבנון של מחבלים המכווינים פיגועים באיו״ש בשירות משמרות המהפיכה האיראניים". כלי טיס של חיל האוויר תקף בצידון את אל-מקדח. לפי צה"ל הוא ואחיו פעלו במשותף בשירות משמרות המהפכה, ומעורבים בהכוונת פיגועים והעברת כספים ואמל"ח לתשתיות טרור ביהודה ושומרון.
במרץ האחרון, נמסר, נחשף אמל״ח שהוברח לשטחי יהודה ושומרון, והועבר לחוליות שגויסו והכוונו על ידי תשתית הטרור של חליל ומוניר אל-מקדח בלבנון. "הגורמים המכווינים והאחראיים על ההוצאה לפועל של העברות האמל"ח לישראל והכוונת הפיגועים הינם גורמים איראנים, ובראשם ג'ואד רפארי, ראש אגף 4000, אגף המבצעים המיוחדים של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה וכן אצרר באקרי, מפקד יחידה 840, יחידת המבצעים המיוחדים בכוח קודס", נכתב.
זמן קצר לאחר התקיפה בצידון, סוכנות הידיעות הלבנונית "יוניוז" דיווחה כי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה. במקביל, ערוץ "אל-חדת" הסעודי דיווח מפי מקורות כי חליל אל-מקדח הוא כאמור פלסטיני, אחיו של מוניר אל-מקדח, בכיר בתנועת פתח בלבנון. בעבר, כך דווח, האשימה ישראל את מוניר בהברחת נשק ליהודה ושומרון.
מפקד גדודי חללי אל-אקצא (הזרוע הצבאית של פתח) מוני, אחיו של חליל, אישר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי "היעד הוא חליל אל-מקדח. חיסולים מחזקים אותנו. הוא מתנועת פתח ופעיל בזרוע הצבאית". ב"אל-מיאדין" הוסיפו כי היה לו "תפקיד בכיר בהתנגדות".
החיסול הגיע בהמשך למטח כבד של חיזבאללה שכלל שיגור של כ-50 רקטות לאזור קצרין. לפחות חמש פגיעות ישירות נרשמו, כמה בתים נהרסו ועלו באש, וגבר כבן 30 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים.
בהמשך למטח, שהגיע אחרי תקיפה לילית של צה"ל בעומק לבנון, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי שיגר איום חריג. בפוסט שפרסם ברשת X כתב: "חיזבאללה שיגר הבוקר כ-50 רקטות למרכז העיר קצרין. פעם נוספת, חיזבאללה מבצע ירי חסר אבחנה לעבר אזרחים ישראלים. כמו כל מדינה שמגנה על האזרחים שלה - אנחנו נפעל בהתאם".
תיעוד מהפגיעות בקצרין
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

4 צפייה בגלריה
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
נזקי הפגיעות בקצרין
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
(צילום: אפי שריר)
במטח הכבד לקצרין מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט חלק מהרקטות, אבל כמה בתים ספגו פגיעות ישירות ועלו באש. מועצת קצרין עדכנה כי ברחבי העיר אותרו חמש פגיעות, וחמישה בני אדם לקו בחרדה, בנוסף לגבר שנפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים זיו בצפת.
ראש מועצה אזורית גולן אורי קלנר פגש את ראש מועצת קצרין יהודה דואה, ואמר ל-ynet כי "יש פה נס גדול שאף אחד לא נפגע באופן קשה, יש נפגעי חרדה. אתר הרס כמו שאני רואה מול עיניי - מזל גדול". לדבריו, "ממשלת ישראל אחראית על הדבר הזה. היא חייבת לעצור את האירוע הזה ולהחזיר את הביטחון לתושבים. הנחיה הכי חדה לצה"ל להעביר את המלחמה מעבר לגבול".
קלנר הוסיף כי "יש פה אויב אכזרי שנשלח מאיראן ומנסה להרוס אותנו ולא ניתן לו. לא נישבר לשנייה - לא בקצרין ולא בגולן. הממשלה צריכה להעריץ את התושבים ולהילחם על האדמה כמו שאנחנו נלחמים". לקראת פתיחת שנת הלימודים אמר כי "אף אחד לא מוגן, טילים נופלים בכל מקום".