המשטרה חשפה ונטרלה הבוקר (שבת) מטען חבלה רב-עוצמה שאותר מוסלק – ומוכן להפעלה – בארון בזק סמוך למסגד בשכונת ג'ואריש שברמלה, ככל הנראה על רקע סכסוך בין משפחות פשע במקום.
2 צפייה בגלריה
ניסיון חיסול במסגד בג'ואריש, רמלה
ניסיון חיסול במסגד בג'ואריש, רמלה
מקום איתור המטען, סמוך למסגד בג'ואריש
(צילום: דוברות המשטרה)
סיכול ניסיון החיסול בוצע על ידי כוח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון. חבלנים נטרלו את המטען לצד ביצוע סריקות לשלילת סכנה נוספת לציבור, ובסיום הועברו כלל הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי והחבלה של המשטרה.
הפעילות התרחשה בהמשך לפיגוע הפלילי שאירע בעיר ביום חמישי האחרון, שבו נרצחו הצעירה לין מוגרבי, דועאא אבו חלאוה, בתה בת ה-8 סילא אבו חלאוה ואחיינה בן ה-10 מוחמד אבו חלאוה. יחד איתם נפצע אנושות גם בנה התינוק של לין, איסמעיל בן החודשיים, שמאבק על חייו מתנהל בבית החולים שמיר אסף הרופא.
האירוע התרחש בדיוק בשעה 16:42, כשרימון הושלך מתחת לרכב שחנה על המדרכה בכניסה לחנות הבגדים ברחוב הרצל 90. החנות הפכה תוך שניות למלכודת אש, וארבעת הנרצחים חולצו ממנה מחוסרי הכרה. מותם נקבע בבית החולים.
לאחר הפיגוע הפלילי, לפנות בוקר, פשטו מאות שוטרים על מתחמים בשכונת ג'ואריש, בשכונת דהמש ובלוד, שם מתגוררות משפחות שלפי המודיעין המשטרתי מסוכסכות ביניהן בסכסוך דמים שגבה קורבנות רבים בשש השנים האחרונות.
המפכ"ל דני לוי ברמלה
(צילום: מאיר תורג'מן, מיקי שמידט)

2 צפייה בגלריה
דועאא אבו חלאוה, סילא אבו חלאוה , מוחמד אבו חלאוה ,לין מוגרבי
דועאא אבו חלאוה, סילא אבו חלאוה , מוחמד אבו חלאוה ,לין מוגרבי
הנרצחים בפיגוע הפלילי ברמלה
אתמול, כיממה לאחר הפיגוע, עצרה המשטרה נער בן 17 בחשד להשלכת הרימון. כבר בשעות הבוקר שמו של הנער עלה כחשוד בהשלכת הרימון, וצוות הגיע לביתו אך הוא לא היה שם. עם זאת, תוך שעות הצליחו במשטרה לשים יד על החשוד המרכזי. החוקרים בימ"ר מרכז יודעים כי הנער השליך את הרימון, אולם הם יחקרו מי הגורם בסכסוך המשפחות העקוב מדם ברמלה הזמין את השלכת הרימון במרכז העיר.
בשבועות האחרונים ניכר כי בחברה הערבית, וברמלה בפרט, איבדו התושבים הערבים את האמון שהמשטרה תטפל בעבריינים המטילים אימה על חיי היומיום של התושבים. העובדה שבשנתיים של כהונת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע מספר הנרצחים הערבים לשיא חדש, כשבמקביל השר מרבה להתהדר בהריסת בתים של ערבים, לא מוסיפה לאמון בו ובמשטרה שהוא בונה בצלמו.