רב הנסתר על הגלוי בתקיפה הדרמטית שבה חוסל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אבל לפי דיווח שפורסם הבוקר (ראשון) בתקשורת הצרפתית, את החיסול אפשרה "חפרפרת איראנית" בתוך חיזבאללה – שעדכנה את ישראל על הגעתו הצפויה של נסראללה למפקדה התת-קרקעית שהופצצה על-ידי חיל האוויר שלשום, ברובע הדאחייה בביירות.
2 צפייה בגלריה
המראת מטוסי F15i לתקיפה וחיסול נסראללה מבסיס חצרים
המראת מטוסי F15i לתקיפה וחיסול נסראללה מבסיס חצרים
המראת מטוסי F15i לתקיפה שבה חוסל נסראללה, מבסיס חצרים
(צילום: דובר צה"ל )
2 צפייה בגלריה
הריסות בביירות
הריסות בביירות
אזור התקיפה בדאחייה, יומיים אחרי החיסול
(צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
תיעוד התקיפה בדאחייה

הדיווח ב"לה פריזיאן" מסתמך על גורם לבנוני שמעורה בפרטים, אולם הוא מגיע במקביל לדיווח אחר שפורסם הבוקר ב"ניו יורק טיימס" – ולא ברור אם שני הדיווחים הללו תואמים לחלוטין. לפי הדיווח בעיתון האמריקני, שמסתמך על שלושה גורמי ביטחון ישראלים, מיקומו של נסראללה היה ידוע להנהגה הישראלית כבר חודשים, ועל התקיפה שלשום הוחלט לאחר שנודע על כוונה להעביר את נסראללה למיקום אחר.
בין אם הדיווחים סותרים או תואמים, לכל ברור שלישראל היה מידע מודיעיני ייחודי ביותר שאפשר את פעולת הסיכול הדרמטית ביותר מתחילת המלחמה, אם לא בכל תולדות מדינת ישראל. את התקיפה ביצעו מטוסי הקרב של טייסת 69 של חיל האוויר, ואלו הטילו יותר מ-80 פצצות במשקל של כמעט טונה כל אחת.
בתקיפה היה שימוש בפצצות חודרות בונקרים. לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", הוא ערך ניתוח לסרטון שפרסם צה"ל, ובו נראו מטוסי הקרב ממריאים לגיחה בביירות: מהניתוח לסרטון, כך נטען, עולה שהמטוסים נשאו פצצות מהדגם האמריקני BLU-109 - ועליהן הורכבה ערכת JDAM, המכונה בצה"ל "ברד כבד". מדובר במערכת שמאפשרת להפוך פצצות ל"חכמות" ומדויקות יותר.